افزایش آمار کرونا در افغانستان/ آزمون کانکور ولایت کابل به تعویق افتاد

© Sputnik / Karimامتحان کانکور سرتاسری افغانستان
امتحان کانکور سرتاسری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
براساس فیصله‌ی وزارت صحت عامه، تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب و کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی به‌خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سر از امروز شنبه برای دو هفته تعطیل است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره محلی امتحانات اعلام کرده است روند ثبت معلومات بیومتریک و آزمون کانکور در ولایت کابل تا اطلاع بعدی به تعویق افتاده است.

روند بیومتریک متقاضیان آزمون کانکور در ولایت کابل قرار بود فردا (یک‌شنبه، نهم جوزا) آغاز شود. همچنین، زمان برگزاری آزمون کانکور در کابل تاریخ 13 و 14 جوزا تنظیم شده بود.

اشتراک به امتحان کانکور با خریطه ای خون و سیروم در غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
اشتراک در امتحان کانکور با خریطه ای خون و سیروم در غزنی 

تصمیم تعویق روند ثبت معلومات بیومتریک و آزمون کانکور در کابل پس از فیصله‌ی وزارت صحت عامه مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها، مکاتب و مراکز آموزشی گرفته شده است.

براساس فیصله‌ی وزارت صحت عامه، تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب و کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی به‌خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سر از امروز شنبه برای دو هفته تعطیل است.

وزارت معارف نیز خبر رخصتی مکاتب و مؤسسات آموزشی را تأیید کرده است، اما وزارت تحصیلات عالی تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

این درحالی است که افغانستان عملا موج سوم کرونا را تجربه می‌کند. در روزهای اخیر میزان ابتلای افراد به ویروس کرونا و مرگ ناشی از این ویروس افزایش یافته است.

روز گذشته (جمعه، هفتم جوزا) رقم مبتلایان جدید ویروس کرونا در مقایسه به تمام دوره‌ی شیوع این ویروس در کشور بلند بوده است. در موج اول بیشترین رقم در یک روز 915 بیمار بود، اما روز گذشته رقم مبتلایان جدید به 977 نفر رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала