آخرین نتیجه گیری اطلاعات انگلیس در مورد منشا ویروس کرونا

© REUTERS / Pichi Chuangآخرین نتیجه گیری اطلاعات انگلیس در مورد منشا ویروس کرونا
آخرین نتیجه گیری اطلاعات انگلیس در مورد منشا ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
پیش از این سرویس‌های اطلاعاتی غربی از جمله بریتانیا، این نسخه را بعید می‌دانستند، اما در این ارزیابی‌ها در حال حاضر تجدید نظر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز، گزارش داده است که اطلاعات انگلیس منشا ویروس کرونا (SARS-CoV-2) را در آزمایشگاه ممکن می‌داند.
پیش از این، آنگوس دالگلیش، دانشمند انگلیسی و بیرگر سورنسن، ویروس شناسی از ناروی، گفته بودند که دانشمندان چینی SARS-Cov-2 را در آزمایشگاه ووهان تولید کرده‌اند.

دانشمندان در صدد منشا ویروس کرونا؛ تحقیقات در ووهان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2021
دانشمندان در صدد منشا ویروس کرونا؛ تحقیقات در ووهان آغاز شد

آنها ادعا کرده اند که ووهان سعی کرده است قابلیت انتقال بیشتری به ویروس طبیعی بدهد تا به سرعت در سلولهای انسانی تکثیر شود؛ این امر برای درک بهتر تأثیر بالقوه ویروس کرونا در انسان ضروری بوده است.
دالگلیش و سورنسن، معتقدند كه دانشمندان چینی "اساس" ویروس كرونا را از خفاش‌های غاری گرفته و سپس به طور كلی "سنبله" جدیدی به آن متصل كرده و آن را به SARS-Cov-2 عفونی و كشنده تبدیل كرده‌اند.
اما رئیس سابق روسپوتربنادزور، در واکنش به گفته‌های آنها اظهار داشته که هیچ یک از نسخه های منشا ویروس کرونا هنوز قابل اثبات نیست، زیرا کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی کارساز نیست.
پیش از این، تلگراف با استناد به یک منبع رسمی عالی رتبه گزارش داده است که سرویس های ویژه انگلیس در تحقیق درباره نسخه آزمایشگاهی منشا ویروس کرونا با ایالات متحده همکاری می کنند.
پکن بارها گفته است که این اطلاعات را در مورد سارس-2 پنهان نمیکند و احتمال ویروس در آزمایشگاه را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала