Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ستاره‌ای در میان ستاره‌ها؛ ندیم امیری با ملی‌پوشان در امارات دیدار کرد+عکس

© Photo / FB/ NADIM AMIRIندیم امیری
ندیم امیری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
ستاره افغانستانی‌الاصل باشگاه بایر لورکوزن آلمان در دیدار تدارکاتی شب گذشته تیم ملی فوتبال کشور، ملی‌پوشان را همراهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ندیم امیری فوتبالیست پر آوازه شاغل در بوندسلیگا و تیم بایر لورکوزن آلمان که سابقه بازی برای تیم ملی زیر 21 سال و تیم ملی بزرگسالان آلمان را نیز دارد، شب گذشته تماشاگر ویژه دیدار تیم‌های افغانستان و سنگاپور در امارات بود.

پدر و مادر این بازیکن در جه یک از افغانستان هستند، پسر کاکای ندیم یعنی زبیر امیری مهاجم تیم ملی که دیشب نیز گل تساوی‌بخش شیران خراسان را به ثمر رساند عضویت تیم ملی را دارد.

در همین حال ندیم امیری که در آخرین فهرست دعوت‌شده‌ی یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان به ترکیب مانشافت دعوت نشده است، شب گذشته پس از تساوی افغانستان برابر سنگاپور، با جمعی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور از جمله پسر کاکایش زیبر امیری دیدار کرد.

حالا با حضور این ستاره درخشان فوتبال اروپا که اصالتی افغانستانی دارد در اردوی تیم ملی و با توجه به اینکه وی به تیم ملی آلمان نیز دعوت نشده است، زمزمه‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال اینکه ندیم امیری پاسپورت افغانستان را دریافت کند و با دعوت انوش دست‌گیر سرمربی تیم ملی به پسر کاکا و بقیه هم‌وطنان‌اش در تیم ملی بپیوندد، زیاد شده است.‌

طبق قوانین جدید فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا هر بازیکنی که کمتر از سه بازی رسمی برای یک کشور انجام دهد، در صورت اینکه بخواهد ملیت خود را تعویض کند و برای تیم کشوری دیگر بازی کند مجاز است.

به همین خاطر امیری که تنها 13 دقیقه در دو بازی مقابل (ایرلند شمالی 9 دقیقه) و (استونیا 4 دقیقه) در بازی‌های رسمی بازی کرده است، شانس این را خواهد داشت تا به تیم ملی فوتبال افغانستان اضافه شود.

در جدیدترین قانونی که فیفا تصویب کرده یک بازیکن فوتبال اگر حداکثر 3 بازی ملی برای یک کشور انجام داده باشد و تمام بازی‌ها قبل از 21 سالگی او انجام شده باشد می‌تواند تیم ملی خود را تغییر هد. پیشتر اما اگر بازیکنی در یک بازی رسمی برای یک تیم ملی حضور می یافت دیگر نمی‌توانست ملیتش را تغییر دهد.

شرط دیگر فیفا برای صادر کردن مجوز تغییر بازیکن این است که از آخرین حضور یک بازیکن در تیم ملی قبلی‌اش 3 سال گذشته باشد. همچنین بازیکنانی که در جام‌های جهانی بازی کرده باشند دیگر اجازه تغییر ملیت ندارند. هر بازیکنی هم تنها یک بار می تواند ملیت خود را تغییر دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала