بهره برداری درمانگاه صد بستر قصبه (کووید-19 شماره دوم) در شهر کابل

© Ministry of Public Health Afghanistan Official Facebook Page. بهره برداری درمانگاه صد بستر قصبه (کووید-19 شماره دوم) در شهر کابل
 بهره برداری درمانگاه صد بستر قصبه (کووید-19 شماره دوم) در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از بهره برداری درمانگاه صد بستر (کووید-19 شماره دوم) قصبه کابل خبر داد. 
کاهش بیماران کرونایی در افغانستان/ شناسایی پنج بیمار کرونایی تازه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
کاهش بیماران کرونایی در افغانستان/ شناسایی پنج بیمار کرونایی تازه 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز یک‌شبنه، 9 جوزا 1400 نوشت: داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز درمانگاه صد بستر قصبه(کووید-19 شماره دوم) را گشایش و به بهره برداری سپرد.
این درمانگاه با ظرفیت صدبستر، مجهز با تمام امکانات طبی پیشرفته برای بیماران کرونا در ناحیه پانزدهم شهر کابل ایجاد شده است. این دومین درمانگاه ویژه ای کووید-19 پس از درمانگاه افغان-جاپان در شهر کابل می‌باشد.
این وزارت افزوده است، که سرپرست وزارت صحت عامه، گشایش این درمانگاه را یک گام مهم برای رسیدگی به بیماران کرونا خوانده گفت که این درمانگاه به دلیل افزایش واقعات کرونا در کابل ایجاد شده است.
او هم‌چنان گفت: در کنار این دو درمانگاه، درمانگاه جناح و پولیکلینک دوستی افغانستان-اندونیزیا نیز برای بیماران کرونا اختصاص داده شده است. افزون بر این، در ولایات نیز چنین تدابیر گرفته شده است و در صورت افزایش واقعات کرونا، ما در نظر داریم تا 6 هزار بستر را در تمام ولایت ایجاد نماییم.
سرپرست وزارت صحت عامه افزود، از گسترش ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده هشدار داد که در صورت بی اعتنایی مردم در برابر این ویروس و عدم رعایت توصیه‌های صحی از سوی شهروندان، ما به یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.
داکتر مجروح در مراسم گشایش این درمانگاه تاکید کرد، که وزارت صحت عامه با تمام توان تلاش می‌کند تا موج سوم ویروس کرونا را مدیریت نماید، اما همکاری مردم در این راستا بسیار مهم و ارزنده می باشد.
در پایان خبرنامه وزارت صحت عامه افغانستان آمده است، که سرپرست وزارت صحت عامه، در ادامه سخنانش در رابطه به بسته کردن مراکز آموزشی اشاره کرده افزود، که با بسته کردن مراکز آموزشی در 16 ولایت کشور از تجمعات 8 ملیون تن جلوگیری شده است، که این کار یک روش خوب اهتمامات برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور می‌باشد.

یادآوری می کنیم، که در روزهای پسین شمار بیماران کرونایی در افغانستان افزایش پیدا کرده و روزانه نزدیک به هزار بیمار کرونایی جدید شناسایی می شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала