Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

VAR در فوتسال؟؛ شاید بزودی...

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر VAR کمک داور ویدیویی
VAR کمک داور ویدیویی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
فیفا قصد دارد در فاصله سه ماه مانده تا شروع مسابقات جام جهانی فوتسال، تکنولوژی کمک داور ویدئویی را در این رقابت‌ها استفاده کند. این طرح در جلسه با بزرگان فوتسال دنیا در میان گذاشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسابقات جام جهانی فوتسال در ماه های سنبله و میزان امسال به میزبانی کشور لیتوانی برگزار خواهد شد. ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ گروه چهار تیمی بازی می‌کنند و ۱۶ تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

استفاده از کمک داور ویدئویی( VAR)در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و سایر رقابت‌های فوتبال در سراسر جهان باعث شده است تا فیفا به فکر استفاده از این تکنولوژی در جام جهانی فوتسال هم بیافتد. البته VAR در لیگ اسپانیا هم تجربه و آزمایش شده است.

بر این اساس سه شنبه هفته گذشته جلسه‌ای مجازی بین بخش داوری فیفا و بعضی از قهرمانان و مربیان فوتسال جهان برای بررسی بیشتر این موضوع برگزار شده است.

سایت «pasionfutsal» آرژانتین با اعلام این خبر نوشت: «پس از تجربه در فوتسال اسپانیا، فیفا متقاعد شده است که از جام جهانی بعدی که از ۱۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر سال جاری در لیتوانی برگزار می‌شود، از VAR استفاده کند. باوجود زمان کوتاه آماده سازی، فیفا فکر می‌کند که زمان برای اجرای این سیستم کافی است.

​برای همین آنها قهرمانان فوتسال را از سراسر جهان دعوت کردند تا نظرات مختلف را در این خصوص بشنوند از جمله دیگو گیوتوزی، میگوئل رودریگو، کارلوس اورتیز، تینو پرز، کاکا، گابریل لیما و خورخه براز. علاوه بر این کولینا رئیس کمیته داوران فیفا، پدرو گالان رئیس داوران فوتسال اسپانیا، ماسیمو کامبو نماینده داوری در ایتالیا و لوران مورل مدیر یوفا در این جلسه حضور داشتند.»

طبق اعلام این سایت، VAR فوتسال می‌تواند برای بررسی صحنه‌های گل، کارت قرمز مستقیم، اخطارها و پنالتی‌ها درخواست شود. در واقع VAR مثل فوتبال به صورت اتوماتیک عمل نمی‌کند و باید سرمربی هر تیم آن را درخواست بدهد. هر سرمربی در هر نیمه فقط یک بار اجازه درخواست بررسی صحنه‌ها را دارد. در صورتی که ثابت شود درخواست مربی صحیح بوده، باز هم می‌تواند درخواست دیگری برای بررسی به داور بدهد.

برخی از مربیان حاضر در این جلسه مخالفت خود را با پیاده کردن این طرح در جام جهانی اعلام کرده‌اند چون ترجیح می‌دهند این مسئله ابتدا در مسابقات قاره‌ای و توسط کنفدراسیون‌های مربوطه آزمایش شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала