سرمایه‌گذاری 400 میلیون دالری چین روی تولید برق در افغانستان

© Photo / ARGسرمایه‌گذاری 400 میلیون دالری چین روی تولید برق در افغانستان
سرمایه‌گذاری 400 میلیون دالری چین روی تولید برق در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که چین 400 میلیون دالر در بخش تولید برق در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که رئیس‌جمهور غنی روز شنبه (8 جوزا) با گروه سرمایه‌گذاران چینایی که علاقمند سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی برق از زغال سنگ می‌باشند، دیدار کرد.

براساس اعلام ارگ این سرمایه‌گذاران گفته‌اند که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دالر 300 مگاوات برق از زغال سنگ تولید کنند.

رئیس‌جمهور غنی درباره منابع طبیعی افغانستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی برق به سرمایه‌گذاران چینایی معلومات داده است.

آقای غنی به واحد تسهیل سرمایه‌گذاری افغانستان دستور داده تا بررسی‌های لازم را با همکاری بانک مرکزی افغانستان و شرکت ملی برق این کشور (برشنا) جهت سرمایه‌گذاری این گروه انجام داده و با ریاست‌جمهوری شریک سازند.

چین پیش از این نیز در یک رقابت برای استخراج بزرگترین معدن مس این کشور به نام «مس عینک لوگر» نیز برنده شده بود، اما تاکنون کار عملی و قابل ملاحظه ای انجام نداده است.

افغانستان اعلام کرده است که از منابع مختلف آبی، زغالی و گازی ظرفیت تولید 300 هزار مگاوات برق را دارد، اما خود از کشورهای آسیای میانه و ایران برق مورد نیاز شهروندان را وارد می‌کند که 70 درصد انرژی مورد نیاز شهروندان افغانستان را تأمین می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала