خواست رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان از پارلمان پاکستان

© https://twitter.com خواست رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان از پارلمان پاکستان
 خواست رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان از پارلمان پاکستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان از پارلمان پاکستان خواست که حکومت این کشور را برای وادارکردن طالبان به صلح تحت فشار قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان، در حاشیه نشست اقتصادی «پیکو» روز دوشنبه، نهم جوزا، در اسلام‌آباد با اسد قیصر، رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان، دیدار کرد.

میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2020
میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد

 رحمانی از رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان خواسته است که حکومت این کشور را برای همکاری در روند صلح و وادارکردن طالبان به مذاکره با حکومت تحت فشار قرار دهد.

رییس مجلس نماینده‌گان گفته است که امکان رسیدن به صلح در افغانستان فراهم شده و ضرورت است تا کشورهای همسایه و منطقه در این زمینه همکاری کنند تا روند صلح با مالکیت افغان‌ها به پیش برود.

طبق اعلام تلویزیون ولسی‌جرگه، دو طرف در این دیدار درباره روند صلح و نقش پاکستان در این روند صحبت کرده‌اند.

تحکیم روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور، نقش نشست «پیکو» در رشد تجارت، اقتصاد و ثبات منطقه و ایجاد سهولت صدور ویزای پاکستان برای متقاضیان افغان از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بوده است.

 رحمانی گفته است که افغانستان مکان مناسب برای سرمایه‌گذاری و تجارت است و جایگاه چهارراه برای کشورهای همسایه و منطقه را دارد.

 به گفته رحمانی، کشورهای همسایه، منطقه و عضو پیکو می‌توانند از افغانستان برای رونق تجارت و پیش‌رفت اقتصادی با هم‌آهنگی دولت افغانستان استفاده کنند.

هم‌چنان میررحمان رحمانی خواستار برگزاری نشست «پیکو» در سال آینده به میزبانی افغانستان شده است. رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان در این مورد توافق کرده است.

نشست پیکو سال یک بار میان کشورهای عضو در رابطه به مسایل تجارتی و اقتصادی برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала