درخواست سفير افغانستان براي خريد سلاح های روسی؛ اقدام نيك اما خيلی دیر

© Sputnik / Alexey Filippovدرخواست سفير افغانستان براي خريد سلاح هاي روسي؛ اقدام نيك اما خيلي دير!
درخواست سفير افغانستان براي خريد سلاح هاي روسي؛ اقدام نيك اما خيلي دير! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
آگاهان نظامی افغانستان بدین باور اند سلاح های روسی برای جغرافیای افغانستان نسبت به سلاح ساخته شده غرب، بیشتر کار آمد دارد.

همزمان با خروج نیروهای خارجی افغانستان و شدت جنگ میان دولت و گروه مسلح دیگر از جمله طالبان، این کشور سخت کمبود تجهیزات نظامی دست و پنجه نرم می‌کند، متحدان غربی افغانستان در تجهیز نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور ناکام بوده‌اند.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوایی بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوا بستگی دارد

سید طیب جواد سفیر افغانستان در روسیه در صحبت با رسانه‌های روسی، برای اولین‌بار از جانب دولت افغانستان اعلام کرد که کشورش آماده خرید تجهیزات روسی است.

این مقام بلندپایه افغانستان  افزود که کابل همچنان انتظار دارد تا مسکو زمینه ترمیم تجهیزات نظامی موجود و روی آماده سازی پیلوتان همچنان همکاری کند.

نظامیان پیشین افغانستان بیشتر بدین باور اند که سلاح های روسی برای جغرافیای افغانستان نسبت به سلاح ساخته شده غرب، بیشتر کار آمد دارد.

یحی چاوش، آگاه نظامی و سیاسی به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، گفت که صحبت سفیر افغانستان در روسیه بر مبنای دو گزینه استوار است.

او گفت: "ممکن این صحبت یک بازی باشد برای جلب و توجه کمک های امریکا، تا نشان دهند، که ما (دولت افغانستان)، می خواهیم با روسیه رابطه تجاری برقرار کنیم".

ماشیندار کلاشینکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2015
مسلمیار: روسیه ده هزار میل کلاشینکوف به نیروهای امنیتی افغان کمک می کند

آقای چاوش تاکید دارد که ناتو هیچگاه اجازه نخواهد داد تا با کشورهای که آنها پیمان نظامی دارند، از روسیه سلاح خریداری کنند.

او افزود: "سلاح های بی کیفیت ساخت پولند و دیگر کشورها را به واسطه قراردادهای خویش به افغانستان آورند، که هر کدام شان توانایی فیر صد متر را نداشته اند و با انجام 5 تا 10 فیر سلاح گرم می‌آمد".

به باور این آگاه نظامی و سیاسی کشور، تا پنج سال پیش نیز ایالات متحده امریکا با وجود اینکه نیروهای هوایی افغانستان را از بین برده بود، هیچ هواپیمای به افغانستان کمک نکرد.

او تاکید داشت: "سلاح کلاشینکف روسیه برای سربازان پیاده نظام ما، بهتر و سبک تر از سلاح امریکایی است، تجهیزاتی را یک سرباز پیاده نظام انتقال می‌دهد، برای او وزن بسیار مهم است، ولی سلاح  کلاشینکف نشان داده که در سطح جهان بی مانند است".

خواست روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
خواست روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان

آقای چاوش می افزاید تمام مصارف نظامی افغانستان را امریکا و ناتو می‌دهند به همین دلیل اختیار خرید و استقلالیت را از دولت افغانستان گرفته اند.

این حالی است که روسیه 10 هزار میل کلاشینکوف را طی یک مراسم رسمی با حضور حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و الکساندر منتیتسکی، سفیر پیشین روسیه در کابل، در سال 2016 به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داد.

حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور، و وزیر خارجه کنونی افغانستان در هنگام تحویل گیری این بسته کمکی گفت که افغانستان و روسیه با یک دشمن مشترک روبه‌رو می‌باشند و این کمک‌ها در شرایط حساس برای کشور ما یک کمک مهم می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала