روسیه اردن را از کرونا نجات میدهد

بیرق اردن
بیرق اردن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
گلِب دسیاتنیکوف سفیر روسیه در اردن امروز (دوشنبه) با اشاره به تقاضای بالای واکسین "اسپوتنیک وی" روسی در اردن، بر علاقه‌مندی این کشور برای دریافت محموله های بیشتری از این واکسین تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته سفیر روسیه در اردن، محموله های واکسین روسی اکنون به طور منظم به اردن تحویل داده می شود و افزایش حجم ارسال پس از انعقاد قرارداد مستقیم بین صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و دولت اردن امکان پذیر خواهد شد.

اولین مورد از کرونا ویروس در اردن ثبت شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2020
اولین مورد از کرونا ویروس در اردن ثبت شده است

دسیاتنیکوف به اسپوتنیک گفت: "شرکای اردنی در خصوص دریافت محموله های بیشتری از واکسین ما که در این پادشاهی با تقاضای بالای رو به رو است، علاقه مندی خود را ابراز کرده اند."

واکسین روسی "اسپوتنیک وی" تاکنون از سوی حدود 70 کشور جهان مورد تائید قرار گرفته است. این واکسین به لحاظ شمار تائیدها از سوی نهادهای تنظیم کننده ادویه کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. پیشتر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مرکز گامالی اعلام کردند، بر اساس بررسی گزارشات بدست آمده از وضعیت حدود 4 میلیون شهروند روس واکسینه شده با واکسن "اسپوتنیک وی"، اثربخشی این واکسین معادل 97.6 % می باشد.

گفتنی است نشریه وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که بنابر داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کارکنان آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، چند هفته قبل از شناخته شدن ویروس کرونا و شیوع این بیماری برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. گزارش به سه مورد اشاره کرده که در نوامبر 2019 رخ داده است. چین چندین بار در گذشته چنین اتهاماتی را رد کرده است.

ژائو لی جیان، سخنگوی دولت چین نیز تاکید کرده که پیش از دسامبر 2019 هیچ مورد آلودگی در موسسه تحقیقات ویروس ووهان مشاهده نشده است. چین ایالات متحده را متهم می کند که قصد دارد آگاهانه به نظریه منشا این ویروس در مرکز ویروس شناسی ووهان دامن بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала