فیلیپین سومین محموله "واکسن اسپوتنیک وی" را دریافت کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر فیلیپین سومین بسته واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرد
فیلیپین سومین بسته واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
مقامات بهداشت فیلیپین از دریافت محموله سوم واکسن اسپوتنیک وی ضد کرونا از روسیه خبر داده اند.

گروه کاری مبارزه با  ویروس کرونا در فیلیپین اعلام کرد که این کشور بسته سوم واکسن ویروس کرونا "اسپوتنیک وی" روسیه را تحویل گرفته است.

در اوایل ماه مه، ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که محموله های جدید واکسن ویروس کرونا Sputnik V این کشور در آینده نزدیک به فیلیپین تحویل داده می شود.

گروه کاری ملی مبارزه با کرونا در فیلیپین در حساب کاربری این نهاد در توییتر نوشته: "دوزهای Sputnik V از مرکز تحقیقات گامالیا در 30 مه 2021 با پرواز هواپیمایی قطر به فرودگاه بین المللی نینوی آکوئینو مانیل رسید."

گفته شده است که واکسنهایی که اخیرا به این کشور تحویل داده شده در "مراکز بحران" یا مناطقی که شیوع بیش از حد بیماری گزارش شده است استفاده خواهد شد.

 

بر اساس گزارش، دو محموله اولیه واکسن "اسپوتنیک وی" در تاریخ 1 و 12 مه به فیلیپین تحویل داده شد.

گفتنی است شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشورهای آسیا-اقیانوسیه همچنان رو به افزایش است.

فیلیپین یکی از کشورهایی است که بیشترین شمار مبتلایان در منطقه آسیا – اقانوسیه  در آن ثبت شده است. از آغاز همه گیری، بیش از 1.2 میلیون نفر دراین کشور به بیماری COVID-19 مبتلا شدند، بیش از 1.14 میلیون نفر بهبود یافتند و 20.8 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است، روسیه نخستی کشور جهان است که تا کنون سه واکسن علیه COVID-19 را ثبت نموده: "اسپوتنیک وی، ای پی واک کرونا و کوویواک"

واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

واکسن اسپوتنیک وی،  در حال حاضر در ده ها کشور با جمعیت کل حدود 3 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. تاثیرگذاری 91.6 درصدی این واکسن بر اساس انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته "لانست" تأیید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала