معاون عبدالله: جامعه جهانی در روند صلح افغانستان تماشاگر است

© @https://twitter.com/dr_enayatullah بابر فرهمند: حکومت در شمال کشور جنگ سرد جدید را آغاز کرده است
 بابر فرهمند: حکومت در شمال کشور جنگ سرد جدید را آغاز کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
معاون شورای عالی مصالحه افغانستان با انتقاد از انفعال قدرت‌های جهانی درباره روند صلح افغانستان گفت که جامعه جهانی در این روند بی‌تفاوت است و نقش تماشاگر را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه افغانستان در نشست این شورا در کابل گفت که در چند ماه گذشته روند صلح شدت و گرمی خود را از دست داده است و به سردی گراییده است.

وی افزود که جامع جهانی در روند صلح افغانستان نقش تماشاگر به خود گرفته است و این به نفع آنها نیز نیست.

فرهمند در ادامه نیز خبرداد که شورای عالی دولت افغانستان تا آخر هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد و درباره مسایل امنیتی و روابط سیاسی افغانستان با کشورها تصمیم خواهد گرفت.

 اشرف غنی: هر تصمیم در روند صلح بر اساس اراده افغان‌ها گرفته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
غنی: تصمیم اصلی در روند صلح در داخل افغانستان و توسط ملت گرفته می‌شود

«حبیبه سرابی» عضو هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان نیز با انتقاد از نقش منفی آمریکا در روند صلح گفت: این یک اشتباه بود که آمریکا مذاکره را تنها با طالبان پیش برد، اگر این مذاکره با دولت افغانستان، طالبان و آمریکا سه جانبه بود در این صورت ما موفق‌تر بودیم.

اکرم خپلواک، معاون شورای عالی مصالحه افغانستان چندی قبل گفته بود که درباره هزینه صلح در سطح دولت، سیاسیون، شورای ملی، زنان، جامعه مدنی، احزاب و سایر مردم افغانستان اختلاف وجود دارد.

وی اظهار داشت که درباره چگونگی انتقال قدرت نیز دو گزینه دولت انتقالی و روند انتقالی وجود دارد؛ در دولت انتقالی همه ساختارها به حالت تعلیق درمی‌‌آید، اما در روند انتقالی همه نهادها باقی می‌مانند و از طریق انتخابات زمینه انتقال قدرت فراهم می‌شود.

با این حال، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفته است که هیئت مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان بزودی برای از سرگیری مذاکرات به قطر می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала