تسریع روند اعطای اقامت به هزاران کارمند افغان ارتش بریتانیا

© Flickr / Defence Imagesتسریع روند اعطای اقامت به کارمندان افغانستانی ارتش بریتانیا
تسریع روند اعطای اقامت به کارمندان افغانستانی ارتش بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
دولت بریتانیا از اجرای طرحی صحبت نموده که بر اساس آن روند صدور مجوز اقامت و انتقال صدها کارمند افغانستانی نیروهای بریتانیایی به این کشور تسریع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دولت بریتانیا از اجرای طرحی برای تسریع در صدور مجوز اقامت و انتقال صدها کارمند افغانستانی نیروهای مسلح خود به این کشور خبر داده است.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
قانون‌گذاران آمریکایی: ترجمانان افغان به کشور سوم منتقل می‌گردند

بر اساس طرح تسریع در اعطای اقامت و کمک به شهروندان افغان که از اول آوریل به اجرا گذاشته شده، نخست وزیر بریتانیا به وزارت خانه های دفاع، کشور و مسکن ماموریت داده است تا برای تسریع در انتقال و اقامت کارمندان محلی افغان و خانواده هایشان اقدام کنند.

بی بی سی نوشت که این طرح با آغاز خروج نظامیان غربی از افغانستان هم زمان شده و دولت بریتانیا علت اجرای طرح تازه خود را تغییر در وضعیت امنیتی افغانستان عنوان کرده است.

این در حالیست که نگرانی از امنیت جانی کارمندان محلی ارتش های خارجی مستقر در افغانستان پس از خروج آنها از این کشور افزایش یافته است.

پیش بینی می شود این طرح حدود سه هزار نفر از جمله کارمندان محلی ارتش بریتانیا در افغانستان و خانواده هایشان را شامل شود. بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا با استقبال از طرح تسریع اعطای اقامت به شهروندان افغان گفت در صورت عدم انتقال این افراد ممکن است که آنها در ''معرض حملات انتقام جویانه طالبان قرار بگیرند. ''

آقای والاس به بی بی سی گفت افغان هایی که برای بریتانیا کار کرده اند، ''از خودگذشتگی بزرگی کرده اند و حالا نوبت ماست که متقابلا عمل کنیم. ''

پیش از این حدود 1300 کارمند افغان ارتش بریتانیا و اعضای خانواده هایشان به این کشور منتقل شده اند.

بر خلاف قبل، با اجرای طرح جدید، اعطای اقامت بریتانیا صرف نظر از مدت استخدام و رده کاری، شامل همه افرادی است که در بیست سال گذشته در افغانستان برای بریتانیا کار کرده اند و به نظر برسد که در معرض خطر جانی هستند.

بریتانیا در ابتدای سال 2021 هفتصد و پنجاه نظامی در افغانستان داشت که بیشتر آنها در کابل مستقر هستند.

با آغاز خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به دستور جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده، نظامیان دیگر کشورهای عضو ناتو هم از تصمیم مشابهی خبر داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала