خالد: همکاری دنیا با نیروهای امنیتی افغان تا 2024 میلادی ادامه می‌یابد

© Photo / MoDخالد: همکاری دنیا با نیروهای امنیتی افغان تا 2024 میلادی ادامه می‌یابد
خالد: همکاری دنیا با نیروهای امنیتی افغان تا 2024 میلادی ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی که پس از مدت طولانی دوباره به وظیفه‌اش برگشته است، می‌گوید که خروج نیروهای خارجی از افغانستان به معنای پایان همکاری دنیا با افغانستان نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، آقای خالد که امروز دوشنبه (31، می)، در مراسم فراغت حدود ۵۰۰ سرباز کماندو در مقر قول اردوی عملیات خاص در کابل صحبت می‌کرد، گفت که جامعه جهانی در راستای آموزش، تمویل مصارف و تعمیر وسایل و وسایط نیروهای امنیتی و دفاعی تا ۲۰۲۴ میلادی با افغانستان تعهد و قرارداد دارد.

درخواست سفير افغانستان براي خريد سلاح هاي روسي؛ اقدام نيك اما خيلي دير! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
درخواست سفير افغانستان براي خريد سلاح های روسی؛ اقدام نيك اما خيلی دیر

خالد همچنین خطاب به نیروهای تازه فارغ کماندو گفت: "شما در مرحله‌ای فارغ می‌شوید که بار سنگین وظیفه را به دوش می‌گیرید و ما به دفاع مستقلانه از وطن پا گذاشته‌ایم".

وزیر دفاع ملی علاوه کرد که پیش از آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، بیش از 90 درصد عملیات را نیروهای امنیتی و دفاعی افغان رهبری می‌کردند و پس از این این نیروها به‌صورت مستقلانه از کشورشان دفاع خواهند کرد.

به‌گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در این اواخر ثابت کرده‌اند که از وجب وجب خاک کشورشان دفاع کرده می‌توانند. به‌گفته‌ی او، هرجا که پای کماندوهای افغانستان می‌رسد، دشمن به لرزه در می‌آید.

آقای خالد در عین حال گفت که در صورت ضرورت و خواست دولت افغانستان، ممکن است قوای هوایی خارجی نیز نیروهای افغان را کمک کنند.

درخواست امریکا از روسیه: بخاطر ثبات در افغانستان با کشورهای منطقه در تعامل باشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
درخواست امریکا از روسیه: بخاطر ثبات در افغانستان با کشورهای منطقه در تعامل باشید

از سوی هم، وزیر دفاع ملی گفت با وجودی که توانایی دفاع، تعرض به دشمن و حفظ افغانستان را دارند، اما استراتژی دولت افغانستان تأمین صلح است.

او گفت که دولت برای رسیدن به این هدف تمام تلاش‌هایش را به خرچ داده است، اما دشمن [طالبان] با تمام لجاجت به جنگ ادامه می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد که روز و ساعتی فرا برسد که طالبان از لجاجت دست بکشند و همه در فضای صلح‌آمیز و آرام زندگی کنند.

وزیر دفاع ملی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به شایعات سقوط نظام و فروپاشی ارتش واکنش نشان داد. خالد گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به‌شمول رهبری آنان تا آخرین قطره خونی که در بدن دارند از کشور دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند به‌دست دشمن سقوط کند.

او تأکید کرد که به هیچ کسی اجازه‌ی فروپاشی ارتش را نمی‌دهند و از صلح و ثبات در کشور نیز حراست خواهند کرد.
خبرنامه اطلاعات روز

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала