عمران خان عادی سازی روابط با هند را برابر به خیانت با کشمیری دانست

© AP Photo / Alexei Druzhininعمران خان عادی سازی روابط با هند را برابر به خیانت با کشمیری دانست
عمران خان عادی سازی روابط با هند را برابر به خیانت با کشمیری دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان احتمال عادی شدن روابط متشنج تجاری و دیپلماتیک با هند را رد کرد و گفت: چنین کاری با خیانت به کشمیری‌ها برابری می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هندوستان تایمز"، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت:‌ عادی سازی روابط با هند در این برهه از زمان به منزله خیانت به کشمیری‌هاست. پاکستان هرگز برای خون کشمیری‌ها سازش نمی‌کند.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عمران خان خواستار مبارزه قاطعانه علیه اسلام‌هراسی شد

وی ادامه داد، مذاکرات متوقف شده با دولت دهلی‌نو تنها زمانی از سر گرفته می‌شود که هند وضعیت لغو شده ویژه برای جامو و کشمیر را به حالت اول برگرداند.

پنجم آگست 2019 ، دولت هند وضعیت ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد و باعث شد تا اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه برگزار شود. همچنین این منطقه را محاصره کرد و هزاران تن را دستگیر کرد، محدودیت تردد و برگزاری تجمعات وضع و اینترنت را قطع کرد.

اسلام‌آباد هم در عوض روابط تجاری با دهلی‌نو را به حالت تعلیق درآورد و روابط دیپلماتیک بین دو کشور به پایین‌ترین سطح خود رسید.

اظهارات نخست وزیر پاکستان در بحبوحه انتشار گزارش‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه مقام‌های اطلاعاتی دو کشور در جنوری سال جاری میلادی در امارات دیدار داشتند تا راهی برای خلاص شدن از این تنش بیابند.

ماه گذشته میلادی، سفیر امارات در آمریکا تایید کرد که ابوظبی بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد برای کمک به دست یافتن به یک رابطه سالم و عملگرا میانجی‌گری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала