کوریای شمالی از دشمن واقعی خود نام گرفت

© REUTERS / Hyungwon Kangترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید
ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
کوریای شمالی در واکنش به پایان توافق میان آمریکا و کوریای جنوبی در باره محودیت برد موشکی واشنگتن را به دورویی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه رسمی و دولتی کوریایشمالی امروز (دوشنبه) تصمیم اخیر آمریکا در پایان دادن به توافق بین این کشور با کوریای جنوبی درباره محدودیت برد موشکی را مورد انتقاد قرار داد و آن را نشانه‌ای از رویکرد "شرم آور و دوگانه" واشنگتن و دشمنی واقعی با کوریای شمالی دانست.

محدودیت بُرد موشکی کوریای جنوبی از سوی آمریکا برداشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
محدودیت بُرد موشکی کوریای جنوبی از سوی آمریکا برداشته شد

بر اساس  گزارش "کیم میونگ چال" منتقد امور بینالمللی کوریای شمالی، آمریکا را به داشتن سیاست دوگانه‌ای متهم کرد که به دنبال ممنوع کردن پیونگ یانگ از ساخت موشک‌های بالستیک است اما در عوض مجوز ساخت چنین موشک‌هایی را به کوریای جنوبی می‌دهد.

او اعلام کرد: «اقدام پایان‌دهی (به این پیمان) آشکارا یادآور سیاست خصمانه آمریکا در قبال کوریای شمالی و دورویی شرم‌آورش است.

او افزود: «اکنون که مقامات آمریکا و کوریای جنوبی هدف تجاوزکارانه خود را روشن کردند، هیچ دلیلی برای مقصر دانستن جمهوری دموکراتیک (کوریای شمالی) در تقویت توانایی‌هایش برای دفاع از خود باقی نخواهد ماند.»

این منتقد امور بینالمللی کوریای شمالی در این مقاله نوشته است: هدف کوریای شمالی، آمریکاست نه ارتش کوریای جنوبی و بر اساس اصل قدرت برای قدرت با کشورها مقابله می‌کند.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا اخیرا محدودیت های مربوط به برد و وزن موشکی کوریای جنوبی را حذف کرد و به متحد خود اجازه دا تسلیحاتی را تولید کند که می تواند به آن سوی شبه جزیره کوریا برسد.

«مون جائه این» رییس جمهور کوریای جنوبی که دو هفته پیش به واشنگتن سفر کرده بود، حذف این دستورالعمل ها را «گامی نمادین و اساسی و نشان دهنده استحکام اتحاد» دو کشور توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала