پایگاه های عمده نظامی ایالات متحده در معرض خطر هستند

© AP Photo / Qassim Abdul-Zahra پایگاه های عمده نظامی ایالات متحده بی دفاع هستند
 پایگاه های عمده نظامی ایالات متحده بی دفاع هستند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
بزرگترین پایگاه ایالات متحده در خارج از کشور بی دفاع می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه ایالات متحده (CSBA)، پایگاه های نظامی آمریکا را که در خارج از کشور مستقر هستند، بی دفاع اعلام کردند.

به گفته کارشناسان، آمریکا به یک سیستم تسلیحاتی کاملاً جدید احتیاج دارد، زیرا اکنون سیستم دفاع، به ویژه توسط روسیه و چین قابل آسیب پذیر است.

خاطر نشان شده است که در حال حاضر ایالات متحده بیش از 800 پایگاه نظامی دارد.

باید گفت که سیستم های دفاع هوایی و موشکی موجود ایالات متحده در طول جنگ سرد ایجاد شده است.

با این حال، دشمنان احتمالی آمریکا "در مدرن سازی توانایی هاینظامی شان پیشرفت چشمگیری داشته اند".

بنابراین، مسکو و پکن می توانند با کمک تعداد زیادی موشک یا هواپیمای بدون سرنشین، سیستم دفاعی این پایگاه ها را بشکنند.  

به گفته تحلیلگران این مرکز، چین دارای 1200 موشک بالستیک برد کوتاه و 200 تا 300 مهمات است که می تواند به دومین زنجیره جزیره در دریای چین جنوبی برسد.

و نیروی دریایی چین دارای بمب افکن های استراتژیک H-6 و هواپیماهای مخفی H-20 است که توانایی حمله به خود ایالات متحده را دارند.

در این میان روسیه، تهدیدی برای تأسیسات نظامی ایالات متحده در اروپا خوانده می شود. مسکو دارای زرادخانه بزرگی از سلاح های هسته ای تاکتیکی و همچنین سیستم های بالستیک کوتاه برد Iskander-M و موشک های کروز زمینی ، دریایی و هوایی است.

داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2021
انتقال داعشی های خطرناک به پایگاه نظامی امریکا

متخصصان برای مقابله موفقیت آمیز با مخالفان قدرتمند، توصیه می كنند كه ارتش آمریكا دفاع موشكی چند لایه را با استفاده از فن آوری های پیشرفته توسعه دهد.

به طور ویژه پیشنهاد می شود شبکه ای از هواپیماهای بدون سرنشین با حسگرهای قدرتمند برای ردیابی مسیرهای احتمالی موشک کروز ایجاد شود.

و تولید هواپیماهای بدون سرنشین با موشک های دوربرد برای رهگیری اهداف بالستیک در مسیرها توسعه داده شود.

پیش از این ، روزنامه نگار دیوید آکس مشکلات بزرگی را به دلیل موشک های روسی برای ایالات متحده پیش بینی کرده بود. به نظر وی ، دهه ها "بمباران بدون عجله شورشیان از پایگاه های بزرگ و راحت" ، نیروی هوایی ایالات متحده را تا حدی تضعیف کرد که آنها را برای درگیری آشکار با مخالفان "برابر قدرت" آماده نمی کند.

"بمباران از پایگاه های متعدد آمریکا" نیروی هوایی ایالات متحده را تضعیف کرده است که آنها را برای درگیری آشکار با مخالفان آماده نکرده است.

گفتنی است، اوایل ماه فبروری، ادمیرال چارلز ریچاردز، از احتمال تشدید درگیری های منطقه ای با روسیه و یا چین با کاربرد سلاح هسته ای سخن گفته بود. در آن زمان ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون یادآور شد که این نظامی حرفه ای می بایست حتی از چنین سناریویی « در وحشتناک ترین کابوس» خود بترسد. ایده جنگ هسته ای فقط می تواند در سر سیاستمداران ناسالم شکل بگیرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала