Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام جهانی کریکت 14 تیمی می‌شود

CC0 / / توپ کریکت Cricket ball
توپ کریکت Cricket ball - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
جام جهانی کریکت قرار است به قالب 14 تیمی بازگردد که از 2003 دیده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ بر اساس گزارش‌ها، جام جهانی کریکت یک روزه مردان قرار است به قالب 14 تیمی برگردد که اخیراً از 2003 تا کنون دیده نشده است.

قالب فعلی 10 تیمی در جام جهانی 2019 که انگلیس آنرا به قهرمانی رسید، استفاده شد و برای مسابقات برنامه ریزی شده برای اکتوبر و نوامبر 2023 در هند، دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می شود که این سیستم در حال حاضر به دلیل تضمین دریافت 9 بازی توسط پخش کنندگان پشتیبانی می‌شود.

این قالب در جلسه هیئت مدیره ICC که از روز سه شنبه آغاز می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت اما روزنامه تلگراف ادعا می‌کند که از سال 2027 به بعد، جام جهانی شامل 14 تیم، یک مرحله سوپرسیکس و شش بازی دیگر در مسابقات است.

مُدل سوپرسیکس حُکم می‌کند که 14 تیم در دو گروه هفت تیمی قرار بگیرند، بنابراین هر کشور شش بازی گروهی انجام می‌دهد. سپس سه تیم برتر هر گروه به مرحله سوپرسیکس صعود می‌کنند، در حالی‌که تیم‌ها از حوض اول امتیاز می‌گیرند و با سه کشور دیگر بازی می کنند تا از مرحله گروه مقابل عبور کنند.

سپس چهار تیم برتر این مرحله به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابند و مسابقات به صورت عادی ادامه می‌یابد. با این حال، 54 مسابقه در چنین تورنمنتی انجام می‌شود، در مقایسه با 48 بازی دو سال پیش در انگلیس و ولز.

در جام جهانی 2019 از یک سیستم رفت و برگشت شش هفته‌ای استفاده شد که چهار تیم برتر در این حالت هند، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند سپس به نیمه نهایی راه یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала