شیوه جدید درمان سرطان با داروی نوید دهنده "اسب تراو"

© Fotolia / Bogdanhoda شیوه جدید درمان سرطان با داروی "اسب تراو"
 شیوه جدید درمان سرطان با داروی اسب تراو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
محققان انگلیس از تولید داروی جدیدی خبر دادند که نوید بخش یک درمان احتمالی برای کشنده‌ترین و نادرترین انواع سرطان ها است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه London Evening Standard دانشمندان اسکاتلندی با موفقیت دارویی به نام "اسب تروا" را آزمایش کردند که قادر به از بین بردن سلولهای باکتریایی و سرطانی بدون آسیب رساندن به بافت سالم اطراف سلول ها است.

نشانه ای به ظاهر بی ضرر سرطان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
نشانه ای به ظاهر بی ضرر سرطان 

محققان دانشگاه ادینبورگ "مولکول کوچک سرطان کش SeNBD" را از یک ترکیب شیمیایی در رده مواد غذایی عبور دادند تا توسط سلولهای بدخیم بلعیده شود. دانشمندان آزمایش مربوطه را روی سلولهای ماهی گورخر و انسان انجام دادند. این متخصصان توضیح دادند که سلول های سرطانی "حریص" هستند و بنابراین وجود انرژی بیشتری نسبت به سلول های سالم نیاز دارد.

متخصصان داروی تولید شده را با "اسب تروا" مقایسه می کنند ، زیرا این دارو به داخل تومورهای سرطانی نفوذ کرده و آنها را از درون متلاشی می کند. دانشمندان دانشگاه ادینبورگ خاطرنشان کرد که این مطالعه "یک گام مهم در توسعه درمان های جدید است و برای تأیید ایمنی و اثربخشی دارو در درمان سرطان در مراحل اولیه، سازماندهی آزمایشات اضافی ضروری است.

این دارو به اندازه ای مؤثر بوده که حالا آزمایش دارو روی بیماران منتخب وارد فاز دوم شده و قرار است روی تومورهای سرطانی جدیدی تست شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала