افتتاح یک کشتارگاه معیاری در هرات

© Photo / Shahhussain Murtazawi FB افتتاح یک کشتارگاه معیاری در هرات
 افتتاح یک کشتارگاه معیاری در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
یک کشتارگاه معیاری به هزینه شش میلیون دالر امریکایی در ولایت هرات افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مسئولان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از افتتاح یک کشتارگاه معیاری به هزینه شش میلیون دالر امریکایی را در ولایت هرات خبر دادند. این کشتارگاه با حمایت مالی بانک انکشاف آسیایی ساخته شده است.

حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی این وزارت امروز (چهارشنبه، ۱۲ جوزا) به خبرنگار روزنامه اطلاعات روز گفت که این کشتارگاه در هشت ساعت ظرفیت کشتار ۱۰۰ رأس گاو و ۵۰۰ رأس بُز و گوسفند را دارد.

براى پاکارى شهر هرات حشر عمومى راه اندازى گرديد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
براى پاکارى شهر هرات حشر عمومى راه اندازى گرديد

آقای غفوری همچنین گفت که این کشتارگاه معیاری به مساحت ۲۵ جریب زمین طی چهار سال در منطقه مسلخ در مسیر شاهراه هرات – اسلام‌قلعه ساخته شده است:«به مانند کشتارگاه هرات، کشتارگاه دیگر در سطح افغانستان نیست. این کشتارگاه همزمان می‌تواند که پوست، استخوان، روده و محصولات حیوانی را مدیریت کند».  

به گفته‌ی معین وزارت زراعت، این کشتارگاه مجهز با سردخانه و موترهای یخچالی برای انتقال گوشت مواشی به نقاط مختلف ولایت هرات است.

غفوری ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از تجهیزات این کشتارگاه، جلو کشتارهای غیرمعیاری مواشی در هرات گرفته شود.

او تأکید کرد که در گام نخست از کشتارگاه مواشی هرات برای برطرف کردن نیازمندی گوشت نیروهای دولتی استفاده می‌شود و به تعقیب آن، از این کشتارگاه قصابان نیز استفاده خواهند کرد.

در همین حال قرار است که از طریق این برنامه طی سال جاری ۴۰۰ میلیون افغانی در بخش مدیریت آب، کانال‌‎ها، باغ‌ها و دیگر بخش‌ها هزینه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала