Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انوش دستگیر: افغانستان تنها سرزمین جنگ نیست، بخاطر مردم مان باید در بازی فردا برنده شویم

انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از جدال تیم ملی با بنگلادش حاضر شد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و بنگلادش در سلسه بازی‌های دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین در ورزش‌گاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه در کشور قطر به پیکار هم خواهند رفت.

در همین حال انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در نشست خبری قبل از دیدار با بنگلادش حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دست‌گیر گفت: "اول میخواهم از فدراسیون فوتبال قطر بخاطر میزبانی از مسابقات گروپ ما تشکر کنم. همه چیز برای فعلن خوب است، 14 روز تمرین بسیار خوبی داشتیم و دو بازی تدارکاتی هم برگزار کردیم که در تاریخ فوتبال افغانستان بی سابقه بوده که البته نتایج بسار خوبی کسب کردیم."

سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: "خوشحالیم که این جا هستیم تا اولین مسابقه مان در مقابل بنگلادش برگزار کنیم. هر دو تیم میخواهند بازی فردا را ببرند، به نظرم بازی خوبی خواهد بود."

انوش دست‌گیر در ادامه در مورد شرایط گروه و امکان صعود گفت: "ما اینجا هستیم تا جایگاه سوم را در جدول حفظ کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد. ما در حال حاضر هم در رده سوم هستیم و باید در بازی فردا برنده شویم تا در گروپ خود 7 امتیازی شویم و جایگاه خود را حفظ کنیم."

وی در مورد میزبانی قطر اظهار داشت: "همه چیز عالی و خوب است. مدیریت قطر برای برگزاری مسابقات خیلی عالی است. من فکر میکنم قطر آماده میزبانی از جام جهانی است. ما خوشبخت بودیم که در این گروپ همراه با قطر بازی کردیم و حالا در استادیومی میتوانیم بازی کنیم که با سیستم سرد کننده هوا مجهز است. البته این موضوع برای ما خیلی خوب است، زیرا بازیکنان ما همه از اروپا می آیند و و موضوع هوا برای مان یک چالش کلان است، اما خوشحالیم که وضعیت خوب است."

سرمربی شیران خراسان اضافه کرد: "بازیکنانی در اختیار دارم که در تیم های خوب اروپایی بازی کنند و ما باید برنده بازی فردا باشیم و هیچ بهانه ای هم نخواهیم داشت."

وی در مورد تیم‌های گروه و شرایط شان گفت: "من فکر میکنم همه میدانند که قطر بهترین تیم در گروپ ما است و نتایج نیز نشان میدهد. تیم دوم به صورت واضح عمان است. جایگاه سوم بین ما و هند است و البته با احترام به بنگلادش. ما در بازی رفت مقابل هند نتیجه خوبی گرفتیم و بزرگ ترین رقابت ما در این مرحله در تاریخ 15 جون برابر این تیم خواهد بود."

سرمربی جوان تیم ملی افزود: "مردم افغانستان بدانند، ما بخاطر آنها اینجا هستیم. ما به نماینده از کشورمان اینجا هستیم که به دنیا نشان دهیم که افغانستان سرزمین جنگ نیست. ما استعدادهای خوبی در فوتبال هم داریم."

وی در آخر خاطر نشان کرد که وضعیت تیم رفته رفته رو به بهبود است: "در مسابقه اول ما وقتی به قطر 6 بر 0 باختیم، همه فکر کردند ما ضعیف ترین تیم گروپ هستیم، ولی ما در بازی های بعدی مقابل بنگلادش، هند و حتی در مقابل قطر چیز دیگری از خود نشان دادیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала