بایدن اصلی ترین تهدید برای آمریکا را نام برد

© REUTERS / Tom Brennerبایدن اصلی ترین تهدید برای آمریکا را نام برد
بایدن اصلی ترین تهدید برای آمریکا را نام برد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا، برتری طلبان سفیدپوست را بزرگترین تهدید تروریستی برای این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  ABC News جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم یکصدمین سالگرد کشتار سیاپوستان در شهر تولسا، نسبت به خطر ناشی از تروریسم گروه‌های سفیدپوست افراطی هشدار داده است.

بایدن دراین مراسم در صحبت های خود گفت، تروریسم سفیدپوستان افراطی، مهلک ترین تهدید علیه ایالات متحده به شمار می‌رود.

متهم شدن ترامپ به نژاد پرستی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2018
متهم شدن ترامپ به نژاد پرستی

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: «دوستان ما نمی توانیم در این کشور محل مطمئن و ایمنی برای نفرت نژادی و نژادپرستی ایجاد کنیم. امروز مهلک ترین تهدید علیه سرزمین ما نه داعش و نه القاعده بلکه گروه های سفیدپوست افراطی هستند».

بر اساس این گزارش، بایدن نخستین رئیس جمهور آمریکا است که از محل قتل عام صدها سیاهپوست توسط گروه های سفیدپوست افراطی در سال 1921 میلادی بازدید کرده است.

وی در اظهاراتی در این مراسم نسبت به ادامه روحیات و تفکرات نژادپرستانه در جامعه آمریکا هشدار داده است، آن هم در حالی که صد سال از این فاجعه گذشته است.

صد سال قبل در سال 1921 در روزهای 31 ماه می و اول جون، گروه های سفیدپوست افراطی در شهر تولسا اقدام به کشتار صدها نفر از سیاهپوستان کردند و علاوه بر این جنایت 35 خیابان در این شهر را که پر از مراکز تجاری و مسکونی، کتابخانه بیمارستان و مدرسه بود، تخریب کردند.

بایدن تاکید کرد: من از مردم ایالت متحده می خواهم تا درباره علل نژادپرستی در این کشور فکر کنند و برای ریشه کنی این نژادپرستی سیستماتیک تلاش و همکاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала