بیماری "قارچ سیاه" به عراق رسید/ ثبت 4 موارد ابتلا و مرگ دو نفر

© AP Photo / Hadi Mizbanحداقل دو نفر در عراق به دلیل ابتلا به بیماری "قارچ سیاه" جان خود را از دست دادند
حداقل دو نفر در عراق به دلیل ابتلا به بیماری قارچ سیاه جان خود را از دست دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
منابع بیمارستانی در عراق ازثبت چهار مورد ابتلا به نوعی عفونت قارچی مزمن و خطرناک به نام «موکورمایکوزیس» خبر دادند که گفته می‌شود با بیماری COVID-19 مرتبط بوده است.

فرانس‌پرس به نقل از یک منبع بیمارستانی در شهر ناصریه عراق اعلام کرد که هر چهار فرد یاد شده پس از ابتلا به COVID-19 به عفونت قارچی «موکورمایکوزیس» موسوم به «قارچ سیاه» مبتلا شدند.

افزایش مبتلایان به بیماری کشنده قارچ سیاه در هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
افزایش مبتلایان به بیماری کشنده "قارچ سیاه" در هند

بر اساس این گزارش یک مرد روحانی که 52 سال داشت در ناصریه بر اثر ابتلا به «موکورمایکوزیس» درگذشت و چهار شهروند دیگر که پس از ابتلا به COVID-19  دچار این عفونت قارچی شده‌‌اند نیز در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. هویت فرد دوم مشخص نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر مرگ دو نفر و بستری شدن چهار شهروند دیگر این کشور به دلیل ابتلا به عفونت قارچی «موکورمایکوزیس» را مورد تایید قرار داده است.

در عراق تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مورد ابتلا به بیماری COVID-19 شناسایی و ثبت شده و طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات دولتی، بیش از 16 هزار نفر از شهروندان این کشور نیز در پی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌‌‌‌اند.

«موکورمایکوزیس» نوعی عفونت قارچی مزمن است که می‌تواند سینوس‌ها، مغز، ریه‌ها و چشم‌ها را آلوده کند؛ این بیماری عموماً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری داشته و توان مبارزه کمتری با عفونت دارند، بروز می‌کند.

ریزش بینی، تورم و درد یک طرفه صورت، سردرد، تب و بافت‌مردگی برخی از علائم ابتلا به این عفونت قارچی است که سبب مرگ برخی از بیماران می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала