خروج از افغانستان؛ محور گفتگوی وزیران دفاع ناتو و آمریکا

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeخروج از افغانستان؛ محور گفتگوی وزیران دفاع ناتو و آمریکا
خروج از افغانستان؛ محور گفتگوی وزیران دفاع ناتو و آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا و همتایانش در ناتو درباره خروج نیروها از افغانستان و همکاری درباره انتقال به یک روند غیرنظامی در این کشور گفتگو کردند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره افغانستان و عراق و خروج نیروها از افغانستان، پایبندی به تعهد برای کمک به افغانستان و همچنین همکاری با ناتو در قالب ماموریت حمایت قاطع به منظور انتقال امور به یک روند تحت نظارت نیروهای مدنی گفتگو کرد.

پنتاگون: روند خروج نیروهای ما از افغانستان به شرایط جوی بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
پنتاگون: روند خروج نیروهای ما از افغانستان به شرایط جوی بستگی دارد

وی ادامه داد: این گفتگو برای آماده سازی جلسه مجازی ائتلاف به تاریخ ۱۴ ژوئن انجام شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: ژنرال آستین به این مساله تاکید کرد که آمریکا همچنان به تعهداتش در مقابله با داعش و حمایت از دولت عراق ادامه می‌دهد. لوید آستین و همتایانش در ناتو همچنین درباره مقابله با چالش‌های چین و روسیه نیز گفتگو داشتند

 این دز حالی است که پیشتر وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سرعت یافته است و تا کنون 30 تا 44 در صد از این نیروها افغانستان را ترک کرده اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در نشست خبری گفته است که صدها نیروی آمریکایی در ده ها پرواز به آمریکا بازگشته اند، تعداد زیادی از تجهیزات جنگی آمریکا انتقال داده شده و مقداری از تجهیزات جنگی آمریکا به نیروهای امنیتی افغان سپرده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала