Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دفاع میانی لیورپول در بحران مصدومیت؛ کی فصل جدید را آغاز خواهد کرد؟

© PETER BYRNEEverton's goalkeeper Jordan Pickford tackles Liverpool defender Virgil van Dijk
Everton's goalkeeper Jordan Pickford tackles Liverpool defender Virgil van Dijk - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
فصل گذشته تیم لیورپول از بیست و چند زوج مدافع میانی را در میان بحران مصدومیت‌ها متفاوت استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در یک فصل دشوار 21-2020 که با یک اوج به پایان رسید، تیم لیورپول در مجموع 20 جفت مختلف مدافع میانی را در بُحران آسیب دیدگی وحشتناک مورد استفاده قرار داد.

ویرجیل فن دایک، جو گومز و جوئل ماتیپ به دلیل مصدومیت طولانی مدت اکثر بازی‌های فصل را از دست دادند و باعث شدند یورگن کلوپ هیچ گزینه‌ای جز بازی در خط هافبک دفاعی فابینیو و جوردن هندرسون نداشته باشد.

اما اکنون بعد از پیوستن ابراهیما کوناته به باشگاه مرسی ساید با انتقال 36 میلیون پوندی از  لایپزیگ، دفاع سرخ پوشان تقویت شده است. و در حالی که فن دایک و گومز به آرامی اما مطمئناً در حال بهبودی هستند، اسپورت میل نگاهی به آمار تیم کلوپ انداخته که این مربی آلمانی در مورد گزینه‌های دفاعی خود پیش از فصل جدید در ماه آگوست فکر می‌کند.

زوج مورد علاقه لیورپول "فن دیک و گومز" در فصل گذشته فقط چهار بازی انجام داد، اما به طور تکان دهنده‌ای ده گل دریافت کردند که بیشترین گل از هر زوج بود.

انتظار می‌رود هر دو در ابتدای فصل آینده به ترکیب اصلی برگردند، اما ورود کوناته می‌تواند زوج جدیدی را شکل دهد.

ملی پوش فرانسوی فصل گذشته 21 بازی برای لایپزیگ انجام داد، از جمله 8 بازی در بوندسلیگا و تیم سابق وی در رده دوم جدول جا خوش کرد.

تأثیر او در نمایش‌های تیم کاملاً مشخص است - لایپزیگ 67 درصد از بازی‌هایی را که کوناته در ترکیب‌اش بود برنده شد، در حالی‌که 52 درصد بدون او به ثبت رسید.

تیم آلمانی در 21 بازی که کوناته در آن انجام داد، 24 گل وارد دروازه حریف کرد و به طور متوسط ​​1.1 گل خورده داشت.

عملکرد این بازیکن 22 ساله به اندازه کافی کلوپ را تحت تأثیر قرار داد تا او اولین خرید خود را در تابستان انجام دهد و می‌تواند به او یک جایگاه اصلی در کنار فن دایک مدافع اول انتخاب کند و گومز و ماتیپ را پایین بیاورد.

با این حال، مطابق با آمار ارائه شده توسط OPTA، ماتیپ می‌تواند شریک ایده آل برای شروع در کنار کوناته باشد. در تمام هشت بازی فن دایک در فصل گذشته، او به طور متوسط ​​2 گل خورده داشت - بیشتر از شریک زندگی معمولی خود گومز که به طور متوسط ​​1.4 گل دریافت کرد. فقط ماتیپ با میانگین 1 کوناته را پشت سر گذاشت.

به طور برابر، لیورپول تنها 50 درصد بازی‌ها را هنگام داشتن فن دایک و ماتیپ - در هر جفت بازی - و 58.3 درصد با گومز را برنده شد.

در مورد فابینیو، ستاره برزیلی - که موقعیت طبیعی او در خط میانی است - در چهار مشارکت مختلف بازی کرد و در کل شش کلین شیت نگه داشت. فقط نات فیلیپس بیشتر با هفت کلین شیت ثبت کرد.

Игрок ФК Ливерпуль Вирджил ван Дейк в матче с Вест Хэм Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2020
فن دایک: به یاری خدا آماده‌تر و قدرتمندتر از قبل بر می‌گردم

مصدومیت‌ها به ویژه هنگامی که کلوپ به بازی مشترک هندرسون و فابینیو در اواسط فصل متوسل شد، لیورپول را دچار مشکل کرد - این زوج در چهار بازی 5 گل دریافت کرد اما یک کلین شیت را مدیریت نمود.

فیلیپس و ریس ویلیامز در پایان فصل به مشارکت منظم تبدیل شدند و به تأمین جایگاه چهار تیم برتر و فوتبال لیگ قهرمانان در فصل آینده کمک کردند.

این جفت هفت بازی با هم انجام داد و سه کلین شیت نگه داشت - دومین امتیاز بالاتر از ماتیپ و فابینیو.

با این حال احتمالاً با آمدن کوناته و بازگشت فن دایک، ماتیپ و گومز در آینده نزدیک، زوج جوان به وظیفه پوشش مصدومیت خود بر می‌گردند. در مورد اوزن کاباک، او در جفت سازی که بیشترین استفاده را از لیورپول می‌کند، در کنار فیلیپس حضور دارد. لیورپول کاباک را به عنوان پوشش دفاعی به صورت قرضی از شالکه به خدمت گرفت اما به نظر نمی‌رسد با توجه به آمدن هفته گذشته کوناته این بازیکن ملی پوش ترکیه‌ای این انتقال را دائمی سازد.

کاباک در پایان قرارداد قرضی خود با وجود داشتن گزینه خرید لیورپول، به شالکه باز خواهد گشت و باشگاه‌هایی مانند لستر و لایپزیگ علاقه مند جذب او هستند. با این وجود علی رغم عزیمت قریب الوقوع بعید به نظر می‌رسد که کلوپ با بحران دفاعی مانند فصل گذشته دوباره دچار مشکل شود. آنچه اکنون برای تصمیم گیری باقی مانده این است که چه کسی بازی افتتاحیه لیگ را آغاز خواهد کرد؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала