دومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت

© AP Photo / Esteban Felixدومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت
دومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت اخیرا با استفاده اضطراری از واکسن چینی «سینوواک» برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» موافقت کرد.

واکسن «سینوواک» پس از واکسن «سینوفارم» دومین واکسن چینی است که مورد تائید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد. بنا به اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد دو دوز از واکسن «سینوواک» باید با فاصله زمانی دو تا چهار هفته به افراد بالای 18 سال تزریق شود.

Шприц с лекарством - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
کشف واکسن تقلبی کرونا در چین

تائید واکسن «سینوواک» از سوی سازمان جهانی بهداشت به این معنا است که از این پس امکان توزیع آن در میان کشورهای فقیر جهان با استفاده از ساز و کار «کوواکس» وجود خواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت میزان کارایی واکسن «سینوواک» در پیشگیری از بروز علائم «کووید ۱۹» در صورت ابتلا به ویروس کرونا را 51 درصد اعلام کرده است. با این حال میزان کارایی این واکسن در پیشگیری از موارد حاد این بیماری 100 درصد ذکر شده است.

واکسن های «فایزر-بیون تک»، «مدرنا»، «جانسون اند جانسون»، «سینوفارم» و دو نوع از واکسن «آسترازنکا» پیش از برای استفاده اضطراری مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته بود.

واکسن «سینوواک» هم اکنون علاوه بر چین در کشورهای تونس، یلی، برزیل، اندونزی، مکزیک، تایلند و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала