عواقب فاجعه بار ناشی از غرق شدن یک کشتی در اوقیانوس هند+ویدیو

© https://twitter.comعواقب فاجعه بار ناشی از غرق شدن یک کشتی در اوقیانوس هند
عواقب فاجعه بار ناشی از غرق شدن یک کشتی در اوقیانوس هند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
اقیانوس هند به دلیل غرق شدن یک کشتی با چندین هزار تن نفت و اسید نیتریک، در سواحل سریلانکا، در آستانه فاجعه زیست محیطی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، به  اشاره با نیروی دریایی سریلانکا از غرق شدن کشتی باری سنگاپوری که هنوز چندین هزار تن نفت در مخازن سوختش باقی مانده بود، طی روز چهارشنبه خبر داد.

غرق شدن این کشتی بدون شک به یکی از فاجعه آمیزترین مسائل محیط زیستی در این منطقه می انجامد.

بر پایه این گزارش، کشتی «X-Press Pearl» که در حال انتقال هزاران تن مواد شیمیایی و پلاستیکی بود به مدت 13 روز در آب های نزدیک سریلانکا در آتش سوخت.

مقادیر بسیار زیادی از بازمانده های پلاستیکی به سواحل این کشور رسیدند. اکنون مقام های رسمی از فاجعه ای بزرگتر که نشت 278 تن نفت و 50 تن گاز به اقیانوس هند است، خبر می دهند.

به گفته سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا تلاش های یک یدک کش برای بیرون کشیدن این کشتی از آب بی ثمر ماند و کشتی به آرامی در اعماق دریا غرق شد.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی سریلانکا با شرکت امداد آلمانی « اسمیت » همکاری کرد اما به دلیل شرایط بد جوی تمام تلاش ها بی نتیجه ماند.

دو سیلوا گفت که تنها توانستیم پیش از آنکه کشتی کاملا غرق شود تا جایی که ممکن بود آن را از ساحل دور کنیم.

براساس شواهد عینی گفته می شود، از همین حالا در اطراف ساحل  نگومبو، در 40 کیلومتری « کولمبو » لکه های نفتی در دریا قابل دیدن است.

نیروی دریایی سریلانکا اعلام کرد گارد ساحلی هند که در منطقه است، تجهیزاتِ لازم برای مقابله با لایه  نفت شناور روی آب را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала