قریشی به رحمانی: پاکستان خواستار یک افغانستان با ثبات و مرفه است

© @https://twitter.comقریشی: پاکستان از افغانستان باثبات و شکوفان حمایت می کند
قریشی: پاکستان از افغانستان باثبات و شکوفان حمایت می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان از حمایت کشورش از یک افغانستان مرفه، صلح‌آمیز، آرام و باثبات سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز گذشته (سه شنبه 1 می) در دیدار با میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایدگان افغانستان حمایت کشورش از یک افغانستان صلح آمیز، دموکراتیک ، آزاد و مرفه را تأیید کرد.

میر رحمان رحیمی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
رحمانی: با خروج آمریکا، افغانستان به جغرافیای تروریسم جهانی مبل می‌‌شود

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که طرف های درگیر در افغانستان از فرصت تاریخی استفاده کرده و به یک توافق سیاسی جامع و  گسترده در جهت رسیدن به صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه دست یابند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر اهمیت حفظ محیط سازنده و حمایتی به منظور دستیابی به اهداف مشترک، اظهار داشت: باید هوشیارانه نقش "اخلال گران" روند صلح در داخل و خارج افغانستان را زیر نظر داشت.

شاه محمود قریشی، با تأکید بر لزوم تعمیق روابط دو جانبه بین دو کشور گفت که روابط برادرانه قوی با افغانستان بر اصل پیوندها و خویشاوندی بین مردم دو کشور استواراست.

دراین دیدار وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بر تعهد پاکستان در بازگشت ایمن و آبرومندانه پناهجویان افغان به وطن شان مطابق با نقشه راهی که از نظر منابع مالی مورد تأیید و پشتیبانی جامعه بین المللی قرار گرفت است، تأکید کرد.

گفتنی است میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان روز شنبه (8 جوزا) در رأس هیئتی برای اشتراک در نشست پارلمانی، وارد اسلام‌آباد

 این در حالی است که پس از اظهارات تند حمد الله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در برابر پاکستان، منابع می‌گویند که پاکستان حمد الله محب را تحریم کرده است، اما چگونگی این تحریم به صورت رسمی مشخص نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала