پنتاگون: روند خروج نیرو های ما از افغانستان را سرعت می‌بخشیم

© Flickr / Ash Carter / Glenn Fawcettپنتاگون: روند خروج نیرو ها از افغانستان را سرعت می‌بخشیم
پنتاگون: روند خروج نیرو ها از افغانستان  را سرعت می‌بخشیم   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که ایالات متحده روند خروج نیرو های نظامی خود از افغانستان را سرعت می‌بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" می گوید که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سرعت یافته است و تا کنون 30 تا 44 در صد از این نیروها افغانستان را ترک کرده اند.

بگرام پس از تخریب تجهیزات به نیروهای امنیتی افغان سپرده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
واگذاری پایگاه نظامی "بگرام" پس از تخریب تجهیزات آمریکا به ارتش افغانستان

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در نشست خبری گفته است که صدها نیروی آمریکایی در ده ها پرواز به آمریکا بازگشته اند، تعداد زیادی از تجهیزات جنگی آمریکا انتقال داده شده و مقداری از تجهیزات جنگی آمریکا به نیروهای امنیتی افغان سپرده شده است.

وی در ادامه افزوده است که پایگاه نظامی بگران در 20 روز آینده به نیروهای امنیتی افغان سپرده شده و روند خروج سرعت بیشتر خواهد یافت.

پایگاه نظامی بگرام از مهمترین و بزرگترین پایگاه های نظامی در منطقه است که در طول ماموریت 20 ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان مهمترین عملیات ها از آنجا مدیریت می شد.

این درحالی است که پیش از این آمریکا اعلام کرد که در صورت توافق ترکیه صدها نیروی این کشور برای حفاظت از کابل و سفارت امریکا، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

از سوی هم ایالات متحده به دلیل بی اعتمادی که نسبت به طالبان دارد در تلاش آن است تا پایگاه های نظامی خود را در منطقه ایجاد کند.

پایگاه نظامی در پاکستان در پلان ایالات متحده برای کنترول اوضاع افغانستان وجود دارد.

در کنار این همه آمریکا در این اواخر همواره تاکید کرده است که به کمک های خود پس از خروج نیز با نیروهای امنیتی افغان دوام می دهد، طوری که بودیجه تسلیحاتی افغانستان را ۳ میلیون دالر افزایش داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала