کابل در روزی که گذشت: شهر در تاریکی فرو رفت، 10 نفر کشته شدند

© Sputnik / Zakarya Safariکابل در روزی که گذشت: شهر در تاریکی فرو رفت، 10 نفر کشته شدند
کابل در روزی که گذشت: شهر در تاریکی فرو رفت، 10 نفر کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
انفجار دو بمب در کابل باعث کشته شدن دست کم ده نفر در پایتخت افغانستان شد و انفجار سوم باعث شد که شهر در تاریکی فرو برود.

به گزارش اسپوتنیک، در روزی که گذشت شهر کابل شاهد سه انفجار پی‌هم بود که شماری کشته و زخمی بر جا گذاشت و شهر را در تاریکی فروبرد.

حامد روشن، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان  گفت که حداقل ده نفر در اثر انفجار سه بمب در اواخر روز سه شنبه در پایتخت افغانستان جان خود را از دست دادند.

شمار جان باختگان انفجارهای امشب کابل به 10 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
شمار جان باختگان انفجارهای امشب کابل به 10 تن رسید

دو بمب به سرعت پشت سر هم در مکان‌های جداگانه‌ای از یک محله غربی کابل منفجر شد ، دست کم 10 غیر نظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

روشن گفت ،این دو انفجار شام روز سه‌شنبه، یازدهم جوزا، در فاصله زمانی یک ساعت از هم به وقوع پیوست. انفجار اول ساعت 07:15 در ساحه سرکاریز و انفجار دومی ساعت 08:15  شام کمی دورتر از محل انفجار اول در کوچه الماس غرب در گولایی دواخانه رخ داد.

سنجر نیازی ، سخنگوی اداره تأمین برق نیز ، گفت که بمب سوم به یک ایستگاه شبکه برق در شمال کابل آسیب جدی وارد کرد.

روشن گفت ، دو بمب گذاری اولیه که هر دو مینی‌بوس را هدف قرار داده بودند ، در یک منطقه پایتخت اتفاق افتاد. اولین   انفجار یک واسطه نوع کاستر را در نزدیکی مسجد اهلبیت در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر کابل هدف قرار داد

 هیچ کس مسئولیت بمبگذاری ها را بر عهده نگرفت. با این حال ، گروه‌های وابسته به داعش قبلاً مسئولیت حملات متعددی را در ماه مه به ایستگاه‌های برق در کابل و چندین استان دیگر رخ داد را به عهده گرفت.

در تاریخ 8شتم ماه می ، یک موتربمب و دو بمب کنار جاده‌ای در خارج از مکتب دخترانه سیدالشهدا ، نیز در یک محله عمدتا هزاره  نشینمنفجر شد و منجر به کشته شدن نزدیک به 90 نفر شد ، بسیاری از آنها دانش آموز بودند. هیچ کس هنوز مسئولیت حمله را برعهده نگرفته اما ایالات متحده داعش را مقصر دانست.

وزارت داخله افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمنان انسانیت و مردم بی‌گناه با متوسل شدن به اعمال وحشیانه و هدف قرار دادن افراد غیرنظامی بارها ثابت کردند که به هیچ ارزش انسانی و اسلامی پابند نیستند.»

حملات اخیر در حالی انجام می‌شود، که آمریکا و نیروهای هم‌پیمان این کشور قرار است تا سه ماه دیگر کاملا از افغانستان خارج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала