کرونا در افغانستان؛ شفاخانه‌ها با کمبود اکسیجن مواجه اند

© Photo / af.mophکرونا در افغانستان؛ شفاخانه‌ها با کمبود اکسیجن مواجه اند
کرونا در افغانستان؛ شفاخانه‌ها با کمبود اکسیجن مواجه اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
بر بنیاد تخمین وزارت صحت عامه افغانستان در اوج سوم ویروس کرونا نزدیک به 5 میلیون شهروند این کشور، به بیماری همه‌گیر کووید-19 مصاب خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که هفته اوج گیری موج سوم ویروس کرونا آغاز شده و تا اخیر این هفته به قله اوجش می‌رسد.

همزمان با این بهای بالون های اکسیجن در بازار کابل به چند برابر افزایش یافته است و اکسیجن در بازار و شفاخانه‌ها کمیاب شده است.

از سوی هم شفاخانه‌های دولتی جایی برای بستری کردن بیماران بیشتر را ندارد و نظام درمان خصوصی هم تاب و توان مقابله با کرونا را از دست داده است.

بازار کابل نیز با کمبود اکسیجن مواجه شده است.

در همین حال شرکت های تولید اکسیجن از نبود برق شکایت دارند می‌گویند، در شرایط که بهای اکسیجن در بازار به چند برابر افزایش یافته است بی برقی در کابل سبب شده تا تولید این شرکت ها به 30 درصد کاهش پیدا کند.

محمد نسیم حسن‌زاده معاون یکی از شرکت ها تولید اکسیجن می‌گوید: «بی برقی سبب شده ماشین های ما از فعالیت باز ماند و این که ما نمی توانیم حتی 30 درصد اکسیجن زمان که برق بود را تولید کنیم».

بر بنیاد آمار رسمی از سوی وزارت صحت عامه در شبانه روز گذشته 1118 تن به کرونا مصاب و در این مدت 27 تن از ثر این بیماری فوت شده اند.

همچنان این وزارت تا کنون آمار مصاب شدگان به کووید-19 در کل کشور را 75144 تن گفته است و شمار جان باختگان را تا کنون 3034 نفر ثبت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала