ادامه کمک‌های کانادا به دولت و مردم افغانستان

© Flickr / vtgardپرچم کانادا
پرچم کانادا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه کاناد اعلام کرده که کمک و همکاری های کانادا به دولت و مردم افغانستان پس از خروج نیرو های خارجی نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه، روز گذشته (11 جورا)  نشر خبرنامه‌ای گفته که میرویس ناب و خانم مارتا مورگان معینان وزارت‌های امور خارجه افغانستان و کانادا در یک تماس تلفنی، پیرامون روند صلح افغانستان و موضوعات مورد علاقه دو طرف، گفتگو و تبادل نظر کردند.

پوتین: حمایت روسیه برای تسهیل زندگی صلح آمیز زندگی در افغانستان ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
پوتین: کمک روسیه برای تسهیل زندگی صلح آمیز در افغانستان ادامه خواهد داشت

در این تماس ، معین سیاسی وزارت امور خارجه با ابراز سپاس از کمک و همکاری‌های سودمند کانادا برای افغاستان در جریان دو دهه پسین و اتخاذ موقف معقول و اصولی آن‌کشور در روند صلح افغانستان، تداوم همکاری‌های کانادا به افغانستان در بخش‌های مختلف را مهم و ارزشمند خواند.

سپس، خانم مورگان، از تداوم کمک و همکاری‌های کانادا به دولت و مردم افغانستان به آقای ناب اطمینان داده، بر حمایت کشور متبوعش از نیروهای ملی و دفاعی افغانستان و گفتگوهای صلح با حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر و حضور مؤثر زنان درین گفتگوها، تأکید کرد.

در ادامه، هردو جانب راجع به آخرین تحولات در گفتگوهای صلح و تقویت و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور، پیرامون موضوعات تخنیکی و حقوقی گروه همآهنگی و پاسخ دهی به قربانیان پرواز PS752 ، نیز به تفصیل صحبت و تبادل نظر کردند.

گفتنی است که بسیاری از کشورهای همکار افغانستان اعلام کرده‌اند که کمک و همکاری آنان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала