Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به بهانه بازگشت آنچلوتی روی نیمکت رئال؛ آمار دوران مربیگری کارلتو

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کارلو آنچلوتی
کارلو آنچلوتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
کارلو آنچلوتی دوباره روی نیمکت هدایت رئال مادرید بازگشت اما او در دوران حرفه‌ای خود چه افتخاراتی دارد؟

به گزارش اسپوتنیک؛ کارلو آنچلوتی در حالی دیشب به مادرید بازگشت که کسی انتظارش را نداشت. کارلتو چه عناوینی را با رئال مادرید و در کُل دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است؟

کارلو آنچلوتی که به عنوان یکی از پیشتازان این حرفه دیده می‌شود، اکنون برای بار دوم مسئولیت حضور در برنابئو را بر عهده دارد و می‌خواهد افتخارات جدیدی را به ویترین‌اش اضافه نماید.

کارلو آنچلوتی روز سه شنبه پس از اعلام جدایی زین الدین زیدان، به عنوان سرمربی رئال مادرید معرفی شد. دقیقاً مانند مربی فرانسوی، مربی ایتالیایی برای دومین بار هدایت کهکشانی‌ها را به عهده گرفت، در حالی‌که 18 ماه پیش او به باشگاه لیگ برتری اورتون پیوست.

نگاهی به دوران حرفه‌ای کارلتو

کارلو آنچلوتی در 10 جون 1959 در رجیولوی ایتالیا متولد شد. او به عنوان یک بازیکن و به عنوان یک مربی، با استفاده از مهارت‌های خود در رقابت‌های لالیگا، سری آ، لیگ برتر، بوندس لیگا و لیگ 1، از موفقیت باورنکردنی برخوردار شده است.

 

به عنوان یک بازیکن و حرفه‌ای مدیریتی

آنچلوتی هافبک تیم‌های پارما، آ اس رُم و آث میلان، قبل از پیوستن به میلان، تیم رُم را کمک کرد تا در سال 1983 در سری آ، چهار جام ایتالیا را برنده شود.

وی در میلان دو قهرمانی دیگر در لیگ و جام‌های پشت سر هم اروپا را در 1989 و 1990 به دست آورد. آنچلوتی 26 بار برای ایتالیا توپ زد، یک گل به ثمر رساند و در جام جهانی 1990 بازی کرد.

او مربیگری خود را با باشگاه رجانا در سال 1995 آغاز کرد و باعث صعود آنها به سری بی گردید. او در فصل بعد به پارما پیوست و در اولین رقابت خود مقام دوم سری A را کسب کرد.

سری آ | یوونتوس و آث میلان

آنچلوتی در سال 1999 به یوونتوس نقل مکان کرد اما نتوانست موفقیت مارچلو لیپی را جبران کند و دو سال بعد آنجا را ترک نمود.

او در سال 2001 به عنوان مربی میلان به سن سیرو بازگشت و موفق به کسب دو لیگ قهرمانان، یک اسکودتو، یک کوپا ایتالیا و یک جام جهانی باشگاه‌های فیفا 2007 گردید.

وی پس از هدایت آنها به رده سوم سری آ، میلان را ترک کرد و با عقد قراردادی سه ساله روی نیمکت هدایت چلسی در لیگ برتر نشست.

لیگ برتر | چلسی

چلسی در اولین فصل‌اش قهرمان لیگ برتر شد و با پیروزی 1-0 مقابل پورتسموث در فینال جام حذفی دو بر دو را به پایان برد. آنچلوتی در ماه می 2011 اخراج شد زیرا چلسی در جدول رده بندی لیگ برتر 9 امتیاز عقب‌تر از منچستر یونایتد به پایان رسید.

آنها همچنین در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به یونایتد باختند.

لیگ 1 | پاری سن ژرمن

آنچلوتی در دسامبر 2011 به پی‌اس‌جی پیوست و این باشگاه به عنوان نایب قهرمانی لیگ 1 رقابت‌ها را پایان داد. او فصل بعد آنها را به اولین عنوان فرانسه از سال 1994 رساند.

لالیگا | رئال مادرید

آنچلوتی در جون 2013 به رئال مادرید پیوست و در اولین فصل،‌ دهمین قهرمانی اروپا را به دست آورد و همچنین قهرمان کوپا دل ری شد.

رئال با 22 پیروزی متوالی در پایان سال 2014 رکورد اسپانیا را ثبت کرد اما فُرم آنها کم شد و آنها توسط یوونتوس از لیگ قهرمانان کنار رفتند، در حالی‌که بارسلونا قهرمان لالیگا شد. آنچلوتی یک سال قبل از انقضا قراردادش اخراج گردید.

بوندس لیگا | بایرن مونیخ

آنچلوتی در جولای 2016 جایگزین پپ گواردیولا در بایرن شد. او در اولین فصل حضور بایرن را به پنجمین قهرمانی متوالی در بوندس لیگا رساند، اما آنها در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان توسط رئال مادرید شکست خوردند. وی در سپتامبر 2017 به دنبال شکست بایرن از پاری‌سن‌ژرمن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اخراج گردید.

سری آ | ناپولی

آنچلوتی در ماه می 2018 به عنوان مربی ناپولی به ایتالیا بازگشت.

ناپولی در سری A دوم شد و 11 امتیاز از یوونتوس عقب ماند و مقابل آرسنال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا حذف شد. آنچلوتی در دسامبر 2019 به دنبال نتایج ضعیف در لیگ از این تیم نیز اخراج گردید.

لیگ برتر | اورتون

آنچلوتی 11 روز پس از خروج از ناپولی به عنوان مربی اورتون منصوب گردید و وی باشگاه را به مقام دوازدهمی لیگ برتر رساند. اورتون فصل گذشته را در جایگاه دهم به پایان رسانده بود و آنچلوتی روز سه شنبه این تیم را ترک کرد تا برای بار دوم سرمربی رئال مادرید شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала