روسیه: ممکن امریکا پیش از تاریخ تعین شده افغانستان را ترک کند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: ممکن امریکا پیش از تاریخ تعیین شده افغانستان را ترک کند
روسیه: ممکن امریکا پیش از تاریخ تعیین شده افغانستان را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه گفته است که ایالات متحده ممکن است قبل از ماه سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است که سرعت در روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، نشان دهند آن است که امریکا پیش از تاریخ تعین شده از این کشور خارج خواهد شد.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
احتمال تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط آمریکایی ها پس از خروج از نیروها

خانم زاخاراوا گفت: "هرچند امریکا در این مورد بطور رسمی چیزی نگفته و تاریخ 11 سپتمبر معیار خواهد بود. اما سرعت در روند خروج آنها که تقریباً نیمی از نظامیان خود را از آنجا (افغانستان) بیرون کرده اند، نشان می‌دهد که ایالات متحده از این کشور خروج زودهنگام خواهد داشت."
وی افزود: "در مورد اینکه تا چه حد عقب نشینی سریع نیروهای خارجی با منافع ثبات و امنیت افغانستان مطابقت دارد، در مرحله اول باید با مقامات افغانستان گفتگو شود. اما ما خروج نیروهای نظامی از افغانستان و برقراری یک صلح دائمی و پایدار را به خیر این کشور می‌بینیم."
قابل ذکر است که بربنیاد توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، تمام نیروهای خارجی افغانستان را باید ماه می سال جاری ترک می‌کردند، اما دولت بایدن پس از بررسی این توافق‌نامه جدول زمانی خود را برای خروج تغییر داد و اعلام کرد که خروج نیروها تا 11 ماه سپتامبر 2021 انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала