صادر کردن ۲۱ هزار تُن محصولات از طریق دهلیزهای هوایی

© Photo / Afghan Airlines / Afghan Airlines صادر کردن ۲۱ هزار تُن محصولات از طریق دهلیزهای هوایی
  صادر کردن ۲۱ هزار تُن محصولات از طریق دهلیزهای هوایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
در چهار سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار متریک تُن محصولات افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت امروز (چهارشنبه، ۱۲ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این میزان محصول در نتیجه‌ی یک‌هزار و ۸۰۰ پرواز به کشورهای هند، چین،‌ حوزه‌ی خلیج، ترکیه و اتحادیه‌ی اروپا صادر شده است.

به نقل از خبرنامه، از مجموع ۲۱ هزار متریک تُن محصولات، یک‌هزار و ۷۲۰ متریک تُن آن در سال ۲۰۱۷، چهارهزار و ۱۴ متریک تُن در سال ۲۰۱۸، پنج‌هزار و ۳۷۵ متریک تُن در سال ۲۰۱۹ و هفت‌هزار و ۴۱۴ متریک تُن دیگر آن هم در سال ۲۰۲۰ میلادی به خارج از کشور صادر شده است.

وزارت مالیه: دهلیزهای هوایی بزودی عملیاتی می شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
وزارت مالیه: دهلیزهای هوایی بزودی عملیاتی می شوند

مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفته است که ارزش مجموعی صادرات این میزان محصول افغانستان تا پایان ماه اپریل سال جاری بالغ بر ۴۶۰.۵ میلیون دالر می‌رسد.

همچنین این نهاد گفته است که میزان صادرات محصولات افغانستان از ماه می سال ۲۰۲۰ تا ماه می سال ۲۰۲۱، رشد ۲۸ درصدی را داشته است.

در خبرنامه تأکید شده است که تنها در ماه می سال جاری میلادی، مقدار ۱۸۰.۷ متریک تُن میوه‌ی خشک، میوه‌ی تازه، قالین و صنایع دستی به اتحادیه‌ی اروپا، ۱۴۶. ۳ متریک تُن نباتات طبی شامل هینگ و زعفران به هند از طریق دهلیز هوایی صادر شده است.

همچنین در جریان این ماه، ۲۷.۸ متریک تُن قالین به ترکیه، ۲۷.۷ متریک تُن میوه‌ی خشک و تازه به امارات متحده‌ی عربی، ۱۸.۸ متریک تُن جلغوزه‌ی سیاه و قالین به چین، ۷.۴ متریک تُن میوه‌ی خشک و زعفران به عربستان صادر شده است.

ارزش مجموع صادارات این اقلام از طریق دهلیزهای هوایی بالغ بر ۱۲.۵ میلیون دالر تخمین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала