لغو محدودیت مهاجرتی می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را چند برابر کند

© REUTERS / Brittany Hosea-Small لغو محدودیت مهاجرتی می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را چند برابر کند
لغو محدودیت مهاجرتی می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را چند برابر کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، این شرکت امریکایی در مطالعه که انجام داده است، می‌گوید که حدود سه درصد از مردم جهان (تقریباً 200 میلیون نفر) که در سن کاری هستند، در کشورهایی که متولد شده‌اند زندگی نمی‌کنند. در عین حال، تعداد افرادی که مایل به کار در بیرون از کشور هستند از 750 میلیون نفر به 2.5 میلیارد نفر می‌رسد. این تعداد 50 درصد از تمام افراد که در سن کاری هستند، را تشکیل می‌دهند.

سهم تجارت بین‌المللی از تولید ناخالص داخلی جهان با حدود 20 درصد رشد به 53 تریلیون دالر (60 درصد تولید ناخالص داخلی جهان) رسیده است. با این حال، درصد مهاجران از کل جمعیت در مدت مشابه تنها 0.7 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می‌گویند که لغو محدودیت مهاجرت نیروی کار، بسته به مقیاس تغییر، می‌تواند تاثیر اقتصادی مثبت سالانه 15 تا 95 تریلیون دالر داشته باشد.

طی دهه گذشته، فقط پنج کشور بیش از 50 درصد از کل مهاجران دارای مهارت را جذب کرده اند. این کشورها امریکا، بریتانیا، آلمان، کانادا و استرالیا هستند. با همین حال، حدو 25 کشور جهان بیش از حد نیروی کار متخصص دارند. مهاجران که کشورهایشان را به‌خاطر کار ترک کرده‌اند، این امر باعث کمبود نیروی کار در این کشورها شده است. روسیه تعادل مثبتی در ورودی و خروج مهاجران را حفظ کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала