محقق: عاملان حملات تروریستی یا با رشوت و یا با بخشش حکومت رها می‌شوند

© Sputnik / Zakarya Safariمحقق: عاملان حملات تروریستی یا با رشوت و یا با بخشش حکومت رها می‌شوند
محقق: عاملان حملات تروریستی یا با رشوت و یا با بخشش حکومت رها می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
مشاور سیاسی رئیس جمهور افغانستان، عاملان رویدادهای تروریستی و حملات انتحاری پس از بازداشت با رشوت و یا با بخشش از سوی حکومت رها می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، هنگام سخنرانی در سالیاد کشته‌شدن سالم ایزدیار پسر محمدعلم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا، با ابراز نگرانی از افزایش حملات تروریستی در کشور گفته است که عاملان رویدادهای تروریستی و حملات انتحاری پس از بازداشت با رشوت و یا با بخشش از سوی حکومت رها می‌شوند.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2020
ایزدیار: حکومت مانع محاکمه متهمان قتل اعضای جنبش رستاخیز است

آقای محقق افزوده است که پس از وقوع انفجارها، همدردی حکومت تنها از طریق صفحات اجتماعی است.
وی درخصوص رهایی زندانیان نیز می‌گوید که طالبان درحالی خواستار آزادی زندانیان‌شان هستند که درحملات دست دارند.
محمد محقق، مشاور ارشد ریاست‌جمهوری در امور سیاسی و امنیتی می‌گوید: "حادثۀ که دیشب واقع شد این‌ها را کی می‌زنند؟ همان‌هایی‌اند که بعد مطمین‌اند که اگر گیر بیایند، بازداشت شوند فردایش یا با رشوت و یا هم به رحمت حکومت رها می‌شوند قانون تطبیق نمی‌شود."
در این مراسم، محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنا نیز گفت که حکومت در سه سال گذشته همواره به فریب، دروغ، وقت‌کشی و برخورد سلیقه‌ای و سیاسی به حمایت از «قاتلین» متوسل شده است.
شهید سالم ایزدیار، پسر ارشد محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان در تظاهرات ۱۲ جوزای ۱۳۹۶ به انگیزه دادخواهی برای قربانیان حمله تروریستی ۱۰ جوزا توسط موتر بمب، که بالاتر از ۱۵۰ شهید و دها زخمی بجای گذاشته بود، پس از تیراندازی نیروهای امنیتی به شهادت رسید.
همچنان در مراسم به خاک سپاری شهید سالم ایزدیار، تروریستان انتحاری در میان مردم خود شان را منفجر ساختند که منجر به شهادت و زخمی شدن چندین تن شدند.
سالم ایزدیار یکی از جوانان فعال بود که پس از ختم تحصیلات اش در کشور هند به افغانستان برگشته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала