Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیشنهاد مشترک اسپانیا و پرتگال برای جام جهانی 2030

© Flickr / nene9Flag of Spain
Flag of Spain - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
فدراسیون‌های فوتبال کشورهای پرتگال و اسپانیا دوباره نامزدی شان را برای جام جهانی 2030 آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک؛ در زیر چتر بازی دوستانه‌ای که اسپانیا و پرتگال جمعه آینده در واندا متروپولیتانو مادرید برگزار می‌کنند، سران دولت‌های دو کشور با ارائه رسمی پیشنهاد مشترک برای سازماندهی جام جهانی 2030 قصد دوباره شان را اعلام خواهند کرد که پیش از این در 8 جون 2019 مطرح شده بود.

این پیشنهاد با ریاست پادشاه فیلیپه ششم با همکاری مارسلو ربلو دو سوسا رئیس جمهور پرتگال به عنوان سران دو دولت، و نیز روسای فدراسیون‌های فوتبال مطرح خواهند گردید.

این ایده در سال 2018 توسط پدرو سانچز در اجلاس XXX Hispano-Lusa مطرح شد که در شهر وایادولید برگزار شد، جایی که رئیس اجرایی اسپانیا با حضور آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتگال، پیشنهاد حضور مشترک در 2030 مسابقات جام جهانی توسط اسپانیا، پرتگال و مراکش را دادند.

بعدا گزینه مراکش حذف شد، اگرچه نهادهای فدراتیو و دولتی پرتگال و اسپانیا این ایده را حفظ کردند و در جون 2019 روبیالس و گومس "یک روند تجزیه و تحلیل عمیق در مورد احتمال ارائه نامزدی مشترک برای سازماندهی جام جهانی را اعلام کردند."

رئیس فدراسیون فوتبال پرتگال (FPF) فرناندو گومس در زمان همه گیری اصرار داشت که فوتبال باید به دنبال انواع دیگر گزینه‌ها و راه حل‌ها باشد و از جام جهانی مشترک بسیار حمایت می‌کند.

حتی قبل از همه گیری، ایده انتخاب تدریجی آن شهرهای ایبری که به عنوان مرکز برگزاری معرفی شده بودند، پیش بینی می‌شد.

اسپانیا جام جهانی 82 را برگزار کرد، در حالی که پرتگال هنوز میزبان مسابقات جام جهانی تیم‌های ملی مردان نبوده است. این در حالیست که انتخاب مکان برگزاری مسابقات جام جهانی 2030 در سال 2024 تصمیم گیری خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала