امریکا به حمایت مالی به نیروهای افغان پس از خروج تاکید کرد

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARامریکا به حمایت مالی به نیروهای افغان پس از خروج تاکید کرد
امریکا به حمایت مالی به نیروهای افغان پس از خروج تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون می‌گوید امریکا قصد دارد حتی پس از خروج از افغانستان به‌طور عمده از نیروهای این کشور حمایت مالی کند.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه، 2 جون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که امریکا برنامه‌ریزی کرده است که تمرکز بر حمایت مالی نیروهای افغان پس از خروج نیروهایش از افغانستان داشته باشد.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
احتمال تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط آمریکایی ها پس از خروج از نیروها

وی گفت: من می‌خواهم تاکید کنم که از همین حالا، حمایت پس از خروج نیروها <...> بیشتر روی منابع مالی و همچنان تدارکاتی در دراز مدت تمرکز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا امریکا پس از خروج نیروهای خود از افغانستان آموزش نیروهای افغان را متوقف می‌کند، گفت: تمام آنچه که می‌خواستم تاکید کنم این است که تمرکز در حال حاضر روی حمایت لجستیکی، عمدتاً تعمیر و نگهداری طیاره و همچنان حمایت مالی است. بیشتر از این من نمی‌توانم در مورد تصمیمات گرفته شده در مورت سیاست ما صحبت کنم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه 14 اپریل در جریان سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از اول ماه می سال جاری (2021) آغاز می شود و تا یازدهم سپتمبر ادامه می‌یابد. وی گفته بود «ما با اهداف مشخص وارد جنگ افغانستان شدیم و به اهداف ‌مان رسیدیم. حال دلیلی برای ادامه حضور نظامی خود در آن کشور نمی‌بینیم».

بیست سال پس از آغاز حضور نظامی امریکا و ناتو در افغانستان، نیروهای بین‌المللی در حالی این کشور را ترک می‌کنند که درگیری‌ها، حملات تروریستی، ترورهای هدفمند و ناامنی هر روز در میان غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала