کدام کشور می‌تواند روسیه را «نابود» کند؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کدام کشور می‌تواند روسیه را «نابود» کند؟
کدام کشور می‌تواند روسیه را «نابود» کند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عضو شوید
چین از کشوری نامبرده است که قادر است روسیه را «نابود» کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی دیلی پیپل در مقاله جدید خود از کشوری نام برده است که توانایی «نابود» کردن روسیه را دارد.

نویسنده این مقاله به نقل از لی چنگ، مدیر مرکز چینی در انستیتوت بروکینگز می‌نویسد که هیچ کشوری نمی‌تواند روسیه را به جز خودش (روسیه) نابود کند.

نویسنده مقاله همچنان به نقل از لی چنگ نوشته است: «چین و فدراسیون روسیه دو قدرت بزرگ هستند و هیچ نیروی خارجی وجود ندارد که بتواند آنها را شکست دهد، آنها فقط قادر به نابود کردن خود هستند».

علاوه بر این، در این مقاله نویسنده ادعا می‌کند که چین و روسیه آزمایش‌های تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته اند، آنها از هیچ نیروی خارجی نمی ترسند. «پس از بیش از 70 سال، چین و فدراسیون روسیه راه مناسبی را برای برقراری ارتباط متقابل پیدا کرده اند، کشورها از پیوستن به بلوک ها و تقابل ها امتناع می‌ورزند، هدف تعامل آنها علیه کشورهای ثالث نیست. تاریخچه 70 ساله روابط چین و روسیه داستان چگونگی رفتن کشورها از بلوک به مشارکت، از تضادها به همکاری و منافع مشترک است، این مسیربرای رسیدن به برابری و احترام متقابل است».

پیش از این، در جاپان شانس پیروزی نیروی دریایی امریکا بر چین را ارزیابی کردند. دریاسالار جیمز استاوریدیس، که پیش از این به عنوان فرمانده ارشد ائتلاف اقیانوس اطلس شمالی خدمت می‌کرد، گفت، در صورت رویارویی دریایی بین امریکا و چین، امریکایی‌ها هنوز یک مزیت و شانس بالایی برای پیروزی دارند، اما، چین در حال رسیدن به امریکا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала