کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها؛ بی‌توجهی مردم حلقه را به سکتور صحت تنگ‌تر می‌کند

© Photo / af.mophکمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها؛ بی‌توجهی مردم حلقه را به سکتور صحت تنگ‌تر می‌کند
کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها؛ بی‌توجهی مردم حلقه را به سکتور صحت تنگ‌تر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عضو شوید
با وجود انتقادهای پی در پی دربارۀ نبود اکسیجن در شفاخانه‌های کووید-19، هنوز هم شماری از شفاخانه‌ها با کمبود بالون اکسیجن روبه‌رو استند.

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که هفته اوج گیری موج سوم ویروس کرونا آغاز شده و تا اخیر این هفته به قله اوجش می‌رسد.

همزمان با این بهای بالون های اکسیجن در بازار کابل به چند برابر افزایش یافته است و اکسیجن در بازار و شفاخانه‌ها کمیاب شده است.

از سوی هم شفاخانه‌های دولتی جایی برای بستری کردن بیماران بیشتر را ندارد و نظام درمان خصوصی هم تاب و توان مقابله با کرونا را از دست داده است.

در واکنش به این خبر برخی کاربران چنین دیدگاه های شان را بیان کرده اند:

هلینا ملکیار، سفیر پیشین افغانستان در رم در صفحه توییترش نوشته است: مردم باید بدانند که اگر حالا به تدابیر پیشگیرانه بی توجهی کنند در صورت وسعت یافتن کرونا نباید از کمبود بستر و اکسیجن شکایت کنند زیرا در حالیکه کشورهای با اقتصاد و خدمات دولتی قوی‌تر در این راستا درمانده اند، از کشور جنگ زده و فقیر مانند افغانستان نمی توان انتظار بیشتر داشت.

در ادامه یکی از کاربران به نام حسین نوشته است: این یعنی فاجعه انسانی تمام عیار. حکومت امسال هیچ برنۀ روشن برای مارزه با کرونا ندارد. مقامات بی ماسک در برنامه‌ها ظاهر می‌شود. از چهار نفر یک نفر در موترهای شهری ماسک می‌زنند.

در همین حال شرکت های تولید اکسیجن از نبود برق شکایت دارند می‌گویند، در شرایط که بهای اکسیجن در بازار به چند برابر افزایش یافته است بی برقی در کابل سبب شده تا تولید این شرکت ها به 30 درصد کاهش پیدا کند.

بر بنیاد آمار رسمی از سوی وزارت صحت عامه در شبانه روز گذشته 1118 تن به کرونا مصاب و در این مدت 27 تن از ثر این بیماری فوت شده اند.

همچنان این وزارت تا کنون آمار مصاب شدگان به کووید-19 در کل کشور را 75144 تن گفته است و شمار جان باختگان را تا کنون 3034 نفر ثبت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала