افغانستان وارد موج سوم کرونا شد؛ کاربران: به وزیر صحت بگویند این‌همه قهرمان‌تراشی نکند

© Photo / Facebook account of AF MOPHافغانستان وارد موج سوم کرونا شد؛ کاربران: به وزیر صحت بگویند این‌همه قهرمان‌تراشی نکند
افغانستان وارد موج سوم کرونا شد؛ کاربران: به وزیر صحت بگویند این‌همه قهرمان‌تراشی نکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
شب گذشته، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از موج سوم کرونا در افغانستان خبر داد.

او در پیام ویدیویی گفت: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان تلاش می‌کند که تاثیرات موج سوم کرونا را در کشور مدیریت کند و عواقب منفی آن را به حداقل برساند".

رئیس جمهور از شهروندان افغانستان می‌خواهد که تا دستورات پزشکی را رعایت کنند.

او افزود: "هدایت من برای وزارت صحت عامه این است که به مشکلات کارکنان صحی رسیدگی کنند و از نگاهی مالی و تجهیزات آنان را حمایت نمایند".

رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد که این کشور در تلاش خواهد بود که از بودجه خود مقداری زیادی واکسین را خریداری کند.

یونس آرین کاربری افغان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نگاشته است که به آقای وحید مجروح بگویید این‌همه قهرمان‌تراشی نکند. اکت‌واداهای فیس‌بوکی و رسانه‌یی نه کارساز است و نه دردی را دوا می‌کند. او طوری می‌نمایاند که اِنگار ابوعلی سینا و یا ابوریحان عصر خودش باشد.

او می گوید: " آقای مجروح تجربه‌ی دور نخست کرونا را داشت و سال پار عملاً در درون بحران بود؛ اما ظاهراً از تجربه‌ی سال‌گذشته نیاموخته‌ و درس نگرفته‌است. بحران در افغانستان به‌همه قابل‌پیش‌بینی بود-به‌ویژه پس از آن‌که هند با فاجعه انسانی ناشی از ویروس کرونا روبر شد".

این کاربر تاکید دارد که مجروح هیچ‌کار بنیادی‌ برای جلوگیری از شیوع این موج کرونا نکرده‌است، جز نشر اعلامیه‌‌ای تعطیلی مکتب‌‌ها و دانشگاه‌ها، آن‌هم بدون هماهنگی با مسوولان وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی. تالارهای عروسی تعطیل نشدند؛ توصیه‌های بهداشتی در بس‌های شهری و مارکیت‌ها و فروش‌گاه‌ها رعایت نمی‌شود و تفریح‌گاه‌ها نیز پُرجمع‌و‌جوش است.

احمد جواد فردین کاربر دیگر افغانستان در فیس‌بوک اش می‌نویسد: " مردم کابل این‌روز ها در سخت‌ترین شرایط قرار دارند ، گراف مصابین کرونا سیر صعودی را می‌پیماید و‌ این روزها افغانستان در لیست کشور های با خطر بلند کرونا قرار دارد . شفاخانه های دولتی بستر های شان پر است ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند ، مردم بخاطر مراقبت بیماران شان دنبال اکسیجن سرگردان اند".

کاوه جبران در فیس‌بوک‌اش نگاشته است که این روزها کابل سخت‌ترین ایام عمرش را می‌گذراند. مردم جوقه جوقه در حوادث بمب‌گذاری و کرونا تلف می‌شوند.

این در حالی‌ست که امروز جمعه (4 جون)، وزارت صحت افغانستان با نشر خبرنامه ای درباره گسترش ویروس کرونا در این کشور نوشت: در جریان یک‌ شبانه‌روز گذشته 1310 نفر در افغانستان، به ویروس کرونا دچار شده اند.

وزارت صحت عامه افغانستان گفته است، که با شناسایی بیماران جدید کرونایی، شمار کل بیماران کرونایی در افغانستان، به 77 هزار و 963 نفر رسیده است.

این وزارت افزوده است، که در جریان یک‌ شبانه‌روز گذشته، 36 بیمار کرونایی جان باخته و شمار کل جان باختگان کرونایی در این کشور، به 3 هزار و 104 نفر رسیده است.

بر پایه داده های این وزارت، در 24 ساعت گذشته همچنان 55 بیمار کرونایی در افغانستان بهبود یافته و به این ترتیب، شمار کل بهبودیافتگان به 58 هزار و 125 نفر رسیده است.

وزارت صحت عامه افغانستان از شهروندان این کشور خواسته است که دستورهای پزشکی را رعایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала