Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اشک‌های رونالدو برای ما الهام بخش است

© REUTERS / NOVAK DJUROVICکریستیانو رونالدو مهاجم پرتگال Portugal's Cristiano Ronaldo in action with Serbia's Marko Dmitrovic
کریستیانو رونالدو مهاجم پرتگال Portugal's Cristiano Ronaldo in action with Serbia's Marko Dmitrovic  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
برونو فرناندز هافبک تیم ملی پرتگال، در گفت‌وگویی اظهار داشته که اشک‌های رونالدو در سال 2004 و 2016، برای این تیم در کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های یورو 2020، الهام بخش خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، جام ملت‌های اروپا 2004 یا یورو 2004، دوازدهمین دورهٔ مسابقات جام ملت‌های اروپا بود که در 8 شهر از کشور پرتگال برگزار شد.

تیم ملی فوتبال پرتگال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
اعلام فهرست کامل پرتگال برای یورو 2020 + عکس

در این مسابقات 16 تیم نیز حضور داشتند. پرتگال به‌عنوان تیم میزبان و 15 تیم در بازی‌های مقدماتی انتخاب شده‌اند. این جام، شگفتی‌های زیادی داشت، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در مرحلهٔ گروهی حذف شدند. فرانسه در حالی‌که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات بود، در مرحلهٔ یک چهارم نهایی در مقابل یونان شکست خورد و حذف شد. یونان که پس از 24 سال و برای دومین بار موفق به حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا شده بود، در نهایت توانست با غلبه بر پرتگال در دیدار نهایی، قهرمان این مسابقات شود.

در آن زمان رونالدو که بازیکن بسیار جوان بود، در پایان بازی از این که نتوانست جام در کشورش نگهدارد، اشک ریخت که مورد توجه همه در آن زمان قرار گرفت.

همین اشک‌های رونالدو، حالا و پس از نزدیک به 17 سال، منبع الهام برای ستاره‌های تیم ملی پرتگال شده است و برونو فرناندز، ستاره پرتگالی یونایتد، در گفت‌وگویی این موضوع را بیان کرده است.

فرناندز به ویب‌سایت منچستریونایتد در این مورد گفت:" همه می‌دانند کریستیانو بازیکن مورد علاقه من بود. وقتی کریستیانو اولین قدم‌های خود را در تیم ملی برداشت، آن زمان یورو در کشور ما بود (یورو 2004)، و من نه ساله بودم. آن سال یاد همه می‌ماند زیرا ما در پرتگال فینال را از دست دادیم، پس از فینال گریه او را دیدیم، او پسر جوانی بود كه شروع به درخشش می‌كرد و از آنجا شروع به تماشای او كردم."
او در ادامه افزود:" به عنوان یک پرتگالی، فینال یورو 2004 و 2016 و اشک‌های رونالدو الهام بخش هر بازیکن است."

فرناندز در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده است که تیم ملی پرتگال در گروه مرگ رقابت‌های یورو قرار دارد و با تیم‌های ملی فرانسه، آلمان و مجارستان  هم گروه است و شرایط سختی برای صعود به دور بعد دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала