امریکا باید با روسیه در مسائل کلیدی جهان همکاری کند

© REUTERS / Erin Scottامریکا باید با روسیه در مسائل کلیدی جهان همکاری کند
امریکا باید با روسیه در مسائل کلیدی جهان همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
مشاور کاخ سفید در امور روسیه می‌گوید که واشنگتن باید با مسکو بدون درنظر گرفتن خواستش در مسائل کلیدی جهان همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، اریک گرین، مشاور شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور روسیه و آسیای مرکزی امروز (جمعه، 4 جون) گفت که ایالات متحده باید با روسیه بدون درنظر گرفتن خواست واشنگتن در مسائل کلیدی جهان همکاری کند.

پوتین: در دیدار با بایدن درباره ثبات راهبردی و خلع سلاح گفتگو خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
پوتین: در دیدار با بایدن درباره ثبات راهبردی و خلع سلاح گفتگو خواهیم کرد

وی در یک کنفرانس ویدیویی به میزبانی مرکز امنیت جدید امریکایی سخنرانی می‌کرد، گفت: روسیه و امریکا همچنان بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان را در اختیار دارند. روسیه هنوز هم عضویت دائمی شورای امنیت سازمان ملل را دارد. این بدان معنا است که اگر بخواهیم یا نخواهیم، باید روی چالش‌های کلیدی جهان با روسیه کار کنیم.

این مقام امریکایی به عنوان موضوعاتی که امریکا مجبور است در مورد آنها با روسیه همکاری کند، از افغانستان، سوریه و ایران نام برد.

وی افزود: امریکا در حال حاضر، فرصت بیشتر برای مشارکت سازنده با روسیه نمی‌بیند. با این حال ما (مسوولان) هیچ توهمی در مورد آنچه در داخل روسیه اتفاق می‌افتد نداریم. و ما فرصت خوبی برای مشارکت سازنده واقعی در بسیاری از زمینه‌های که می‌توانست چند سال پیش با لحنی کاملاَ متفاوت باشد، نمی‌بینیم.

به گفته وی، دولت کنوی امریکا به ریاست رئیس‌جمهور بایدن به دنبال راه اندازی مجدد روابط بین مسکو و واشنگتن یا تشدید تنش در آنها نیست. «ما از همان ابتدا گفتیم که علاقه‌ای به تنظیم مجدد روابط نداریم. اما ما همچنان تشدید [تنش در روابط] با روسیه را نمی‌خواهیم.

ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و امریکا 16 جون در ژنو دیدار می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала