کاخ سفید: واشنگتن از «حق اسرائیل در دفاع از خود» پشتیبانی می‌کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteکاخ سفید: واشنگتن از «حق اسرائیل در دفاع از خود» پشتیبانی می‌کند
کاخ سفید: واشنگتن از «حق اسرائیل در دفاع از خود» پشتیبانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
عضو شوید
وزیر دفاع مریکا با تأکید بر اینکه واشنگتن از «حق اسرائیل در دفاع از خود» پشتیبانی می‌کند ، گفت، که این امنیت همچنین شامل بازسازی اعتماد فی مابین با فلسطینیان است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
طرح امریکا برای حل بحران اسرائیل و فلسطین

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، لوید آستین وزیر دفاع امریکا در دیدار با بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده گفت، کشورش به حفظ «حاشیه برتری نظامی» اسرائیل در منطقه متعهد است.

وزیر دفاع امریکا در کنفرانس خبری مشترک با گانتز گفت: «به حفظ حاشیه برتری نظامی کیفی اسرائیل متعهدیم تا اطمینان حاصل شود اسرائیل می‌تواند از خودش در برابر تهدیدهای منطقه‌ای نظیر تهدیدهای ایران و نائبانش و گروه‌های تروریستی دفاع کند».

بنی گانتز هم در این دیدار با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران و درگیری اخیر اسرائیل با حماس تصریح کرد: «در دوران تغییرات عظیم و چالش‌های تازه قرار داریم».

«حفظ برتری نظامی اسرائیل» قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی اسرائیل در این منطقه اطمینان حاصل کند. 

تقریباً از سال ۱۹۷۳ میلادی تاکنون یعنی زمانی که آمریکا با تهدید تل‌آویو در خصوص حمله مستقیم اتمی به قاهره مجبور به ایجاد یک خط تدارک هوایی به سمت خاک اسرائیل و ارسال حجم عظیمی از کمک‌های نظامی برای جلوگیری از سقوط اسرائیل شد، اصل برتری کیفی نظامی اسرائیل تبدیل به یک راهبرد غیرقابل خدشه در تمام دولت‌های آمریکا شده است.

بر این اساس تحویل هر نوع سلاح به هر کدام از کشورهای خاورمیانه که امکان تسلط هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل را به خطر اندازد، ممنوع شد. علاوه بر این باید با کمک‌های گسترده نظامی و اقتصادی این برتری تضمین شود.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک کنگره آمریکا از سال ۱۹۴۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۳۷ میلیارد دالر کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی این کمک‌ها به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دالر رسیده است. از این رو اسرائیل بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала