اردوغان: ترکیه در میدان گازی ساکاریا 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرد

© REUTERS / Presidential Press Office / Murat Cetinmuhurdar اردوغان: ترکیه در میدان گازی ساکاریا 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرد
اردوغان: ترکیه در میدان گازی ساکاریا 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که کشتی حفاری فاتح ترکیه در چاه نفتی آماسرا -1 در میدان گازی ساکاریا 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز (جمعه، 4 جون) گفت که میزان گاز اکتشافی‌مان در دریای سیاه به 540 میلیارد متر مکعب رسید.

اردوغان: پیام‌های لازم به همه جهان خواهم داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
اردوغان: پیام‌های لازم به همه جهان خواهم داد

وی افزود: (بندر فیلیوس) از اهداف 2023 و یکی از زیرساخت‌های کلیدی پروژه‌هایی است که ترکیه را در میان 10 اقتصاد برتر جهان جای خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که به هدف صادرات 200 میلیارد دالر خود تا پایان سال جاری نزدیک می‌شویم.

آقای اردوغان گفت: قصد داریم روند انتقال گاز طبیعی از دریا به خشکی را در سه مرحله انجام دهیم. اولین مرحله راه‌اندازی سیستم‌های تولید گاز طبیعی است که در بستر دریا ایجاد می‌شود. مرحله دوم راه‌اندازی تأسیساتی است که گاز طبیعی را در خشکی پردازش کرده و آن را برای استفاده آماده می‌کند. مرحله سوم خط لوله‌ای است که ارتباط بین سیستم در دریا و تاسیسات روی خشکی را فراهم می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های حفاری‌مان در محدوده چاه آماسرا-1 ادامه دارد. منتظر مژده‌های دیگر از این منطقه هستیم.

رئیس‌جمهور اردوغان همچنان می‌گوید: امسال سرمایه‌گذاری 4000 میگاواتی از جمله 2000 میگاوات انرژی خورشیدی و 2000 میگاوات انرژی بادی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر انجام خواهیم داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала