ایالات متحده از توانایی پهپاد «اخوتنیک» روسی برای برآشفتن ناتو کار می گیرد

© Sputnik / Andrey Kotsایالات متحده از توانایی پهپاد «اخوتنیک» روسی برای برآشفتن ناتو کار می گیرد
ایالات متحده از توانایی پهپاد «اخوتنیک» روسی برای برآشفتن ناتو کار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
هواپیمای بدون سرنشین اوخوتنیک یورش و شناسایی سنگین روسیه می تواند ناتو را خشم آلود کند.
نخستین پرواز پهپاد ضربتی «اخوتنیک» روسیه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2019
نخستین پرواز پهپاد ضربتی «اخوتنیک» روسیه + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نشنل انترست روز پنجشنبه 3 جون مقاله ای از مارک اسپیسکوپوس ستون نویس خود به نشر رساند، که او در این مقاله خاطر نشان می کند، که هواپیمای بدون سرنشین «اخوتنیک-بی/شکارچی-بی» نزدیک به 20 تن وزن دارد و سرعت آن تا 1000 کیلومتر در ساعت نیز توسعه می یابد. وی می نویسد، که این می تواند باعث «خشم» ناتو شود.
افزون بر این، این کارشناس یادآوری می کند، که چنین دستگاهی توانایی همکاری در حالت اتوماتیک را دارد. به گفته وی، چنین پهپادهایی می توانند زیرساخت های دشمن را تهدید جدی کنند.

اسپیسکوپوس یادآوری کرد، که به عنوان یک هواپیمای جنگی بدون سرنشین چند منظوره (پهپاد) «Okhotnik-B» برای پشتیبانی از جنگنده های نسل پنجم Su-57 روسیه طراحی شده است. این پهپاد با استفاده از مجموعه گسترده سنسورهای موجود برای انتقال اطلاعات به Su-57، احتمالاً نقش مهم شناسایی را ایفا می کند.

او افزوده است: "یک گروه چهار نفره هواپیماهای بدون سرنشین Okhotnik-B می توانند با ارائه اطلاعات هدف، آگاهی Su-57 را از میدان جنگ افزایش دهند. این پهپاد دارای قابلیت های جنگی است، دارای یک محفظه سلاح داخلی است، که می تواند تا دو هزار کیلوگرم مهمات را در خود جای دهد، اگرچه میزان تسلیحات آن نامشخص است".

وی نتیجه گیری می کند، که چهار هواپیمای بدون سرنشین پنهانکار که به صورت پشت سر هم کار می کنند می توانند تهدیدی مشروع باشند.

پیش از این، در اول جون، الکساندر میخئف مدیر کل روس برون اکسپورت اعلام کرد، که پنج کشور جنوب شرقی آسیا به Su-57 علاقه نشان می دهند.

در دسامبر سال 2020، نشنل انترست نوشت، که Su-57 به پنج دلیل تهدیدی واقعی برای ناتو است. به طور خاص، نویسنده مقاله، آیرودینامیک جنگنده را از مزایای آن می داند - طراحی هواپیما بالاترین سطح قدرت مانور و ویژگی های عالی را برای انجام نبردهای هوایی فراهم می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала