حمله پهپاد های ایران به پایگاه های آمریکا در عراق

© AP Photo / Vahid Reza Alaei / Iranian Defense Ministryحمله پهپاد های ایران به پایگاه های آمریکا در عراق
حمله پهپاد های ایران به پایگاه های آمریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
نیروهای مسلح عراق می‌گوید که ایران نیروهای تحت کنترل خود را با پهپاد مسلح کرده است و این پهپادها در حال حاضر برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق به کار می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع خود در گزارشی نوشته که نیروهای تحت کنترل ایران چندین بار طی ماه های اخیر از هواپیماهای بدون سرنشین جنگی برای حمله به پایگاه ها در عراق از جمله پایگاه های مورد استفاده ارتش آمریکا استفاده کرده اند.

دو هفته پیش ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، نیز در سفر به عراق پهپادهای ایران را «تهدیدی جدی برای نیروهای آمریکایی در منطقه» دانسته بود. 

 در حمله ایران به پایگاه آمریکایی ها در عراق 34 سرباز  این کشور زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2020
در حمله ایران به پایگاه آمریکایی ها در عراق 34 سرباز این کشور زخمی شدند

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد، لاشه پهپاد های مهاجم تا حد شناخت حفظ شده است. بررسی ها و تجزیه و تحلیل نشان داد که این پهپاد ها  در ایران یا با کمک فن آوری های ارائه شده توسط ایران تولید شده اند.

این نشریه از جمله حملاتی که از هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در آن ها استفاده شده، از حمله 14 آپریل به فرودگاه اربیل ،محل استقرار آشیانه سازمان سیا ، حمله به  پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار عراق در تاریخ 8 مه و همچنین پایگاه هوایی واقع در شمال اربیل  نام می برد که تحت کنترل فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا قرار دارد.  

گفتنی است تا کنون بیشتر حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق با موشک انجام شده و حمله با پهپاد به ندرت صورت گرفته است. اواسط ماه آپریل نیز یک هواپیمای بدون سرنشین پر از مواد منفجره، قسمت نظامی فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان را هدف گرفت که تلفاتی نداشت.

پایگاه نظامی آمریکا  اواخر ماه مارچ نیز هدف حمله 14 موشک قرار گرفت. در جریان این حملات یک پیمانکار غیرنظامی سکته کرد و جان خود را از دست داد.  بر اساس برخی گزارش ها موشک‌ها ساخت ایران و از نوع "آرش" بوده‌اند. ایران اما دست داشتن در این حمله را اکیدا تکذیب کرد.

از زمان شروع زمامداری جو بایدن تا کنون، مراکز و تاسیسات مربوط به آمریکا در عراق  23 مرتبه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

2500 آمریکایی هم‌چنان در عراق مستقرند اما هر دو کشور بر سر خروج نیروها و ائتلاف ضد داعش توافق کرده و در مرحله مذاکرات فنی این روند قرار دارند. هنوز زمان خاصی برای خروج تعیین نشده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала