زخمی شدن نزدیک به 300 فلسطینی در درگیری با نیرو های اسرائیلی

© AP Photo / Hatem Moussaزخمی شدن نزدیک به 300 فلسطینی در درگیری با نیرو های اسرائیلی
زخمی شدن نزدیک به 300 فلسطینی در درگیری با نیرو های اسرائیلی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد، 293 فلسطینی در روز جمعه در جریان درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی‌که اسرائیل حملات متعدد خود علیه فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی را ادامه می‌دهد، سرکوب و بازداشت‌ها در کرانه‌ باختری و قدس  ادامه داشته است.

درگیری لفظی میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
درگیری لفظی میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، روز جمعه برخی شهرهای کرانه باختری از جمله نابلس و قدس صحنه درگیری فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی بود.

کانون اصلی درگیری‌ها شهرک‌های بیتا و بیت دجن در نزدیکی شهر نابلس بود. این درگیری‌ها پس از آن به وقوع پیوست که نظامیان اسرائیلی به راهپیمایی‌های مسالمت آمیز فلسطینیان علیه شهرک سازی در جنوب نابلس، شرق قلقیلیه و غرب رام الله حمله و در درگیری با فلسطینیان از گلوله و گاز اشک آور برای سرکوب آنان استفاده کردند.

در قدس 23 فلسطینی به دلیل حملات نیروهای اسرائیل به تحصن‌کنندگان در محله سلوان در مرکز شهر در جریان مشارکت در برنامه اعلام همبستگی علیه کوچ اجباری زخمی شدند.

شاهدان عینی گفتند، بیش از 200 فلسطینی در راه‌پیمایی اعلام همبستگی با خانواده‌های تهدید شده به کوچ از محله الشیخ جراح در مرکز قدس تا محله بطن الهوی در همجواری مسجد الاقصی شرکت کردند. مسافت بین این دو محله حدود 4.4 کیلومتر تخمین زده شد

همچنین نیروهای اسرائیلی خیمه های تحصن‌کنندگان را خراب کردند و بلندگوهای تحصن‌کنندگان که برای شعار دادن استفاده می‌کردند، مصادره شد.

در کوه صبیح در منطقه بیتا ، تقریباً هر روز درگیری بین فلسطینی ها از یک طرف و نیروهای مسلح  اسرائیل و ساکنان یهودی این منطقه رخ می دهد که دو هفته پیش تحت حمایت ارتش  شروع به ساختن یک شهرک کوچک در بالای این کوه کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала