پوتین یگانه عارضه جانبی واکسن کرونا را نام گرفت

© Sputnik / Sergei Ilyin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین یگانه عارضه جانبی واکسن کرونا را نام گرفت
پوتین یگانه عارضه جانبی واکسن کرونا را نام گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت، پس از دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" یگانه عارضه جانبی که احساس می‌شود افزایش دمای بدن فقط برای چند ساعت است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، در دیدار با روسای خبرگزاری های بین المللی در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ  در مورد تنها عارضه جانبی واکسن کرونا ویروس Sputnik V روسیه صحبت کرد.

رئیس جمهور روسیه از افزایش دمای بدن برای چند ساعت به عنوان یگانه عارضه جانبی واکسن Sputnik V  روسیه یاد کرد و افزود: " گاهی اوقات دما در 10در صد از افراد واکسینه شده افزایش می یابدکه فقط چند ساعت طول می کشد".

پوتین: بیش از 21 میلیون روس واکسین کرونا دریافت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
پوتین: بیش از 21 میلیون شهروند در روسیه واکسین کرونا دریافت کردند

وی خاطرنشان کرد: واکسن روسی به طور موثری در برابر عفونت ویروس کرونا محافظت می کند و اگر فردی مریض شود، بیماری وی بسیار خفیف خواهد بود.

پوتین گفت: "یادآور می شوم که واکسن روسی به عنوان ایمن ترین و موثرترین واکسن شناخته شده است. اثربخشی آن بیش از 96 درصد است. و بر اساس داده های ارگان های نظارتی ما، حتی  یک مورد مرگ و میر پس از تزریق این واکسن نبوده است."

 پوتین تاکید کرد: "تا زمانی که دسترسی گسترده به واکسن های ضد ویروس کرونا در همه قاره ها تامین نشود، خطر اپیدمی و شیوع مجدد آن از بین نخواهد رفت، ممکن است کانون های گسترش بیماری که تهدیدی برای کل کره زمین است، همچنان باقی بمانند."

واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

واکسن اسپوتنیک وی،  در حال حاضر در ده ها کشور با جمعیت کل حدود 3 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. تاثیرگذاری 91.6 درصدی این واکسن بر اساس انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته "لانست" تأیید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала