Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دزدیده شدن بازیکنان یک تیم فوتبال در لغمان توسط طالبان

© Sputnikلغمان
لغمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
عضو شوید
طالبان بازی‌کنان تیم فوتبال ولسوالی دولت‌شاه لغمان را در کاپیسا دزدیدند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس فدراسیون فوتبال ولایت لغمان می‌گوید که تیم فوتبال ولسوالی دولت‌شاه این ولایت که برای انجام مسابقات دوستانه به ولسوالی اله‌سای ولایت کاپیسا رفته بودند، از سوی گروه طالبان ربوده شده‌اند.

وی علاوه کرد که برخی از این بازیکنان عضو تیم فوتبال جوانان ولایت لغمان در لیگ برتر کشور هستند. او بیان داشت که ما این موضوع را با والی این ولایت در میان گذاشتیم تا در قسمت رهایی این ورزشکاران اقداماتی را روی دست بگیرند.

دالی خان شهرت، یک تن از بزرگان قومی ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان گفت که یک تیم فوتبال از این ولسوالی برای انجام مسابقه دوستانه عازم ولسوالی اله‌سای ولایت کاپیسا بودند که از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان ربوده شدند.

وی افزود که این جوانان و نوجوانان با لباس ورزشی و به دعوت مسئولان فدراسیون فوتبال ولسوالی السای ولایت کاپیسا به این ولایت سفر کرده بودند.

به گفته او، مردم محل برای رهایی این فوتبالیست‌ها نزد فرماندهان طالبان در ولایت کاپیسا مراجعه کردند، اما آن‌ها گفته‌اند که از منطقه «فراشغان» ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان برای ما گزارش رسیده که این افراد قصد پیوستن به مخالفان ما را داشتند و در صورت تایید مسئولان طالبان در ولات لغمان، ما آن‌ها را رها می‌سازیم.

در همین حال یک باشنده دیگر این منطقه که نخواست نامش گرفته شود نیز به خامه پرس گفت که یک تیم فوتبال از منطقه فراشغان ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان به تاریخ سوم جوزا، برای انجام مسابقه عازم ولایت کاپیسا شدند و در ولسوالی اله‌سای این ولایت از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان ربوده شدند.

وی علاوه کرد که گروه طالبان پس از ربودن این افراد، عکس‌های آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود نشر کردند و ادعا نمودند که این افراد قصد پیوستن به صفوف نیروهای دولتی یا جریان‌های ضد طالبانی را داشتند.

به گفته این باشنده محل، بعد از آنکه معلوم شد این افراد غیرنظامی بوده و برای مسابقه فوتبال به کاپیسا رفته بودند، بزرگان و موسفیدان منطقه نزد مسئولان کمیسیون‌های نظامی، ولسوال و والی نام‌نهاد طالبان مراجعه کردند تا این افراد ربوده شده را رها کنند، اما مسئولان این گروه درخواست بزرگان محلی را رد کرده و گفتند که به ما از ولایت لغمان گزارش رسیده که این افراد قصد گرفتن صلاح بر علیه طالبان را داشته‌اند.

او علاوه کرد که فرماندهان طالبان در ولایت کاپیسا به بزرگان محلی ولایت لغمان گفته‌اند که شما باید از مقام‌های طالبان در ولایت لغمان تا‌ییدی بیاورید که این‌ها برای گرفتن سلاح و پیوستن به گروه‌های مخالف طالبان عازم کابل نبوده‌اند.

این باشنده محل خاطرنشان ساخت که امروز موسفیدان محلی در نزد فرماندهان طالبان در ولایت لغمان رفتند تا از آن‌ها برای رهایی فوتبالیست‌ها ولسوالی دولت‌شاه تاییدخط بگیرند که تاکنون موفق نشده‌اند.

این در حال است که فرمانده پولیس ولایت کاپیسا در مورد ربودن این تیم فوتبال در ولسوالی اله‌سای این ولایت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

از سوی‌هم برشنا صافی، معاون اجتماعی ولایت لغمان نیز در مورد این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که تاکنون در این مورد گزارشی به اداره محلی لغمان نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала